Problem: Inget ljud i ena hörluren.

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Deacon, 15 jun 2014.

1. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Fick min M8 häromdagen, har nu fått den precis som jag vill ha den, så det var en ren formalitet att prova mina nya Supralurar och se hur de redde sig. Dessvärre får jag bara ljud ur ena luren. Samma resultat med fyra andra par lurar och även efter factory reset. Efter lite googlande inser jag att det verkar vara ett om inte vanligt, så åtminstone förekommande problem. Telefonen kom i torsdags kväll, så smuts/damm verkar väl rätt osannolikt. Har gjort rent ändå, utan resultat. Somliga hävdar att en väldigt smal pincett eller liknande kan användas för att böja och bända på kontaktytorna i uttaget och därmed lösa problemet. Vad tror ni är felet? Det här är väl uppenbart grund för DOA till återförsäljaren?

Tack på förhand.

2. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Gah, tröttsamt... Jag hade liknande problem men när jag tryckte ner sladden riktigt hårt så fungerade det. Det gäller bara ett par lurar så jag gissar att den kontakten är någon tiondels mm för kort.

Deacon gillar detta.
  3. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Är det vänster kanal som är tyst så är det sannolikt spetsen på pluggen som inte når ända fram till kontakten. Eventuellt fungerar det med en annan plugg om den är aningen längre. Är det inte originalhörluren som krånglar så kan det eventuellt vara svårt att hävda tillverkningsfel för det finns ju en möjlighet att det är pluggen som inte följer specifikationen och är aningen för kort. En tillfällig lösning är förstås att använda en Bluetooth-hörlur.

Deacon gillar detta.
  4. RuffyMan

RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    910
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Lämna tillbaka och kräv en ny, min fungerar perfekt och så borde det vara för dig med :-)

Deacon gillar detta.
  5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 212
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det är bara att gå tillbaka dit du köpte den och plocka ut en ny. Ångra köpet och plocka ut en ny. De ska Inte skicka iväg den på service eller dylikt. Vill de göra det så häv köpet och ta ut en ny.

Tips till nästa gång. Testa så att allting fungerar Innan du fixar ihop allting som du vill ha det ;)

Deacon gillar detta.
  6. Deacon

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Det fungerar inte med originallurarna heller, så där är jag nog safe. Testade med alla lurar vi hade här hemma, och inget par fungerade. Nu vet jag att det kan vara klokt att även testa hörlursutgången innan man sätter fart med att mejsla om mjukvaran till perfektion. :)

Tack för svaren!

7. Deacon

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Tänkte bara uppdatera litet om fallet med den fallerande hörluren.

Jag hade beställt telefonen via NetOnNet, och antog att de skulle vilja att jag skickade in telefonen för service/kontroll/undersökning, som säkerligen skulle ta ett par veckor (och så semestertider på det). Hell no, så jag bestämde mig för att åka till närmaste lagershop för att göra en DOA-anmälan. Jag hade innan jag bestämde mig för detta mejlat NetOnNet för att höra vad de hade att säga - och jag hade uttryckligen sagt att jag inte kunde skicka telefonen (eftersom den nano-SIM-utrustade M8:an inte kan ersättas av någon gammal telefon som hittas i gamla byrålådor). På väg till lagershoppen kom mejlsvaret, och det var lika förutsägbart som tänkas kan. Telefonen måste skickas in på service, retursedel skickas ut och det skulle kunna ta två till fyra veckor. Tack, NetOnNet.

Framme vid lagershopen möttes jag av en ung, trevlig tjej i servicedisken. Jag förklarade mitt problem och att jag ämnade göra ett DOA-byte. Knappt hade jag yttrat detta, förrän hon hade börjat gå iväg ut på lagret för att hämta en ny lur. Någon detaljerad felbeskrivning? Nej tack. Någon funktionskontroll? Behövs inte. Om jag varit i kontakt med kundtjänst innan? Don't care, don't care. Blåste ur den felaktiga M8:an, fick en ny, funktionstestade på plats med Supralurarna, fungerade klockrent.

Riktigt fult och drygt av kundtjänst, men desto snyggare hanterat av personalen på lagershoppen. Ris und Rosen till NetOnNet idag, således.

-WR- gillar detta.
  8. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kanske var du lite extra trevlig mot henne också? ;)
    (för vem har inte vridit på charmen för att få det man vill ha...)

9. Deacon

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: