Hmmm. Är ganska ny med Android (dock inte med linux), har flashat min Hero med Modaco 2.6 & ska för första gången testa musikspelaren, får då inget ljud i hörlurarna, utan ljudet går ut i högtalaren. Såg då på forumet att flera haft samma problem & hittade en länk till en widget (ToggleHeadset), tankade ner den & installerade, men får: "MainActivity not found for cz.nmt.laloch.toggleheadset." Vad ska jag nu göra ?
Testa ett annat musikprogram, som t.ex MixZing eller Meridian, jag rekommenderar MixZing! Lycka till! Förövrigt så sög HTC's musikprogam ..
Hmmm. Tyvärr ingen skillnad, det händer nada när jag trycker in 3.5mm pluggen. Annars verkar MixZing vara riktigt trevlig.
Samma för mig, händer ingenting när an trycker i 3.5mm pluggen. Det ska ju komma upp en logga att ett headset är anslutet.
Tjo. Problemet löst !! Jag slängde in Modaco 2.8 + Enhanched packen, och då funkar lurarna. Dessutom funkar flytten av program från telefonen till ext3 partitionen på SD-kortet, samt att swap-partitionen aktiverades oxå. GULD !!!
Jag har också löst problemet. Gjorde en factory reset och började om från början. Då hoppade det igång igen . Tror det blev nåt fel sist när jag la in den senaste uppdateringen och gjorde backup på allt med mybackup. Efter det fick jag force close hela tiden på mängder av apps. Men nu fungerar allt som det ska igen.