Problem: Inget ljud när jag kopplar in chromecast

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av realdexter, 11 jun 2021.

  1. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Har hjälpt en vän att flytta och speciellt med det tekniska. En fullt fungerand chromecast på gamla stället flyttades och resetades på nya stället och konfigurerades till den nya routern. Stora tv:n skulle upp på väggen idag, så jag kopplade chromcasten på en liten tv i sovrummet så länge. Blev uppringd av kompisen som sade att det inte gick att via fjärren höja ljudet. Det är väl dåliga batterier i fjärren svarade jag.
    Idag hängde vi upp stora tv:n och kopplade chromecasten till den och döm om min förvåning, inget ljud där heller.

    På stora tv:n kopplar man ljudet via fiber till en förstärkare. Inget ljud varken från tv:n eller förstärkaren, därför gissar jag att felet ligger hos chromecasten.

    Är det något jag har missat, eller vad kan ha hänt? Vad göra?
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Är kopplingen mellan tv och förstärkare okej, dvs har ni ställt in hur tvn ska skicka ut ljudet? Om ni spelar upp något direkt på tvn kommer det ljud då? Om ni spelar upp något direkt på tvn via förstärkaren kommer det något ljud då?

    I've no sound on Chromecast. Android phone and TV volumes on max but still no sound at all. Help - Chromecast Community

    How To Fix Sound Problems with Chromecast

    How to Fix No Sound on Chromecast Issue [2021 Guide]
     
  3. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Kom på själv, innan jag skulle sova inatt, att prova med en dvd eller något annat media. Har dock inte fått kontakt med kompisen ännu idag. Återkommer när vi testat!

    Tack för länkarna!
     
  4. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Testade en dvd idag och det var ljud i den. Testade därefter chromecasten igen och då funkade den, precis som om något släppte när jag körde ljud via dvd:n :D
     
    Heleg och Leo83 gillar detta.