Jag har en Note 2 LTE (I stort sätt samma telefon som en S3 LTE) med liknande problem och min flickvän har en S3 LTE med samma, båda från
Halebop. Detta skrev jag i Note 2 LTE forumet.
----------------------------------------------------------
Har liknande problem, jag har täckning men kan inte få data anslutning. Har försökt pilla runt i inställningarna för att felsöka telefonen och det verkar som att den inte klarar av att starta data anslutningen när den kör på 4G nätet, därför som det (för mig) funkar genom att sätta på och stänga av flygplansläge, manuellt välja operatör eller att starta om telefonen för då startar den om hela nätverksdelen av telefonen och får 3G/GSM täckning först och sedan hoppar 4G igång via det.
Jag antar att det är därför som just WIFI är kinkigt för då har den 4G anslutning för exempelvis samtal och sms samtidigt som WIFI för data och när den försöker gå över till 4G p.g.a. att telefonen tappar anslutnigen funkar det inte.
Jag gick över till rent 3G läge förra veckan och har inte haft ett problem sedan dess, min flickvän på en S3 4G med samma problem testade det också och har inte heller haft problem. Hade även ett rent 3G sim kort från början utan några problem alls.
Bor i en förort i GBG och rör mig även mycket inne i GBG, har en 4G mast några hundra meter från huset och får konsistent 40 mbps på 4G, så själva signalen är det inget fel på när väl telefonen kan utnyttja den.
Click to expand...