Inget nät i 1.6 men i 2.1

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av fl0w, 9 jun 2010.

1. fl0w

fl0w Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er allihop! :)

Jo, jag uppdaterade för någon månad sedan till den då senaste romen och slängde då även in LCR 1.4. Efter att senaste dagarna testat och rullat tillbaka till 1.6 (via nandroid-backup) insåg jag hur mycket mer responsiv telefonen var i 1.6 så jag är villig att offra funktionalitet för prestanda och vill således köra 1.6 igen.

Problemet är bara att jag inte längre får något nät whatsoever (wifi funkar) i 1.6 men det funkar finfint i 2.1. Någon som har nån koll på vad som kan göras? Factory reset i 1.6 funkar ej.

En grej som kan ha påverkat är att jag hade PIN-kod aktiverat i 1.6 men stängde av det i 2.1. Vet inte om detta kan spela roll då detta bör sparas på sim-kortet som jag förstått? Hur som helst så kan jag inte ens ändra PIN-kodsinställningar i 1.6, den säger bara ungefär "No change could be made to pin setting. Possibly incorrect pin?" trots att jag vet att det är rätt kod.

Så... några idéer, hur får jag igång nätet i 1.6 igen?

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När du flashade in den nya 2.1-romen ersatte du telefonens radio-inställningar med nya som är specifika för 2.1. När du då nandroidar tillbaka till 1.6 fungerar inte telefonen med de radio-inställningar som följde med 2.1 och du får således ingen täckning.

Flasha tillbaka 1.6 via Acer Downloading Tool så ska allt funka :)