Problem: Inget notifikationsljud utom efter omstart

Discussion in 'Allmänt' started by Avarell_Dalton, Mar 13, 2023.

1. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jaha, som rubriken säger så försvinner notifikationers ljud irriterande ofta, sms, mail osv. Jag beklagade mig för brorsan som säger att exakt samma problem har han. Alltså, ljudet försvinner, jag gör omstart och då fungerar de en dag eller en timme och det har pågått lääänge, minst ett år

Brorsan har en Sony av senare snitt och jag en Pixel 4 XL. Han har försökt ta tag i det genom att kontakta Sony som rekommenderade honom att avinstallera app efter app, en i taget för att så att säga ringa in felet, det har han inte gjort.

Själv har jag varit något duktigare, hundrasju omstarter, avinstallerat massvis med appar, bytt signaler till stock, installerat Volume lock och låst allt utom medialjud på max och googlat såklart. Stör ej eller liknande är inte aktiverat när jag kollar

Har inte kollat på energisparlägen och liknande, det är jag för dum för. Finns det någon här som kan hjälpa? En ominstallation är ju tråkig/bökig ändå, nytt bankid mm mm och i ärlighetens namn tror jag inte på det i alla fall

Tack, Thomas