Ingress - finns det något sätt att sortera kommunikationen?

Diskussion i 'Spel' startad av Nephre, 21 sept 2013.

1. Nephre

Nephre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har precis börjat lira Ingress men jag blir en aning förvirrad i kommunikationen med andra spelare. När man kollar under comm verkar man bara kunna sortera folks kommunikation mellan de två lagen, man kan se all kommunikation eller bara den som går inom "laget". Detta blir snabbt förvirrat när man pratar med någon, jag får en notifikation om att någon pratar med mig men jag måste scrolla igenom hela listan och hoppas på att jag hittar inlägget bland all annan trafik.
    Finns det något bättre sätt att kunna sortera meddelanden och liknande på? Jag skulle vilja kunna sortera ut meddelanden som är riktade till just mig

Cheers på er

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

huvudregel nummer ett är att inte ens använda commen alls... det förekommer alldeles för mycket spioneri med dubbelkonton för att hålla reda på folk.

Kommunicera över hangouts och på g+ ist ;)

3. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja det kan vara lite bökigt med det, du kan ju ställa in att du får notifiering när någon nämner dig, dom har släppt nu en uppdatering och lagt in en flik som heter alerts, jag tror där kommer också om nån skriver nåt till dig hamna skulle ja tro.

Och ja om du vill skriva nåt i din egen faction så gör det i faction tabben så inte det andra laget kan se om ni vill prata taktik osv.. det är löjligt om folk kör dubbelkonto haha.