Fråga: Inköpslista Keep/Assistent/Gemini

Diskussion i 'Allmänt' startad av söder, 26 okt 2024.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Hur fanken gör jag?
    Fanns tidigare en inköpslista man kunde lägga till saker på via en Google Assistant på en Google Mini. Meningslös grej, shopping.google.com eller något sådant.

Sen skedde det en koppling att detta nu skulle vara på Google Keep istället (bra), men fick aldrig rätt på att kunna prata till min Google Mini om detta. Ungefär i samma veva kom Gemini till min Pixel, och tog över min Assistent, men Assisten är kvar på Mini? Och när jag säger lägga till saker på min inköpslista, så säger assistenten att detta ska kopplas på telefonens men jag förstår inte exakt hur jag ska göra.

Någon som fått rätt på detta? Tips mottages. Helst en guide exakt hur jag ska göra.

/Söder

2. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 255
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag har inget direkt svar/hjälp på din fråga men möjligen detta...
    Jag har använt inköpslistan länge via den övre beskrivningen du har, bytte sedan till Keep och det har funkat sådär...

vad händer om du säger "ok google lägg till mjölk på inköpslistan" ?

Jag frågar för att min lista strular 50% av gångerna och när den trilskas svarar den på ovan mening "jag kan inte hitta någon inköpslista, vill du att jag skapar en?"
    Där svara jag alltid nej då jag har en.
    kanske du får igång den så?

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Den säger jag måste tillåta personliga resultat för assistenten på den här enheten. Och att jag kan ändra det i Google assistenten appen. Men, är ju Gemini nu...så vet ej var fan detta görs..

4. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    710

MINA ENHETER

Jag har exakt detta problemet! Den vill alltid skapa nya listor samt inte känner igen min röst eller frugans? Tycker det har blivit sjukt jobbigt.