Inläsning av VCard eller VCF fil

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av DJKaram, 18 jun 2010.

1. DJKaram

DJKaram Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag är ny här, köpten x10 mini för en vecka sedan och ser fram emot att ha roligt med min första Android-lur.

Problemet jag har kortfattat är att X10 mini inte klarar av att läsa .vcf filer. Jag har sökt och läst massa tips om att gå via SE sync-tjänst eller Google osv men jag vill faktiskt inte skicka mina kontakter till de bolagen eftersom jag jobbat som utvecklare själv och vet hur dåligt data hanteras när det väl hamnat i företagsinterna databaser (men det är en annan diskussion...).

Så jag har försökt hitta en app på Market för att kunna packa upp .vcf (VCard) filer men hittar ingen??? När jag kollar nätet hittar jag några halvskumma sidor med såna program men jag vågar inte lita på dem.

Hur kunde SE inte stödja .vcf-formatet i sina telefoner?

När jag för 2 år sedan överförde mina kontakter från min W810 till P1i så blev jag så imponerad när det gick över bluetooth genom att den packade hela kontaktboken i ett MMS och packade upp den på P1an, och allt följde med, även kontaktbilder!

Någon här som har ett bra tips, förutom att använda en nätbaserad synctjänst?

Tack för en grym community, här kommer jag vara ofta :)

2. DJKaram

DJKaram Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig?

3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mate. Personligen har jag inga trust issues med Google utan har alla mina kontakter, mail, kalender m.m. i Googles olika tjänster vilket underlättar oerhört när man byter telefon eller dator :)

4. Aez

Aez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upptäckte själv problemet med att få över kontakterna till min Mini pro. Dels för att det varken fanns stöd för att läsa kontaktfiler från SD-kortet eller någon form av bluetooth- / mms-överföring. Verkar som att man i framtiden i princip blir tvungen att anväda online-baserade verktyg för detta både på gott och ont.

5. vildtrapper

vildtrapper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du tillgång till Exchange eller Notes.
    Så kan du ju använda Roadsync som är "gratis i mini" Den funkar fast man skiter i att ange mail m.m alt. ljuger vid fråga......
    Jag Löste mitt problem med Notes, syncade mina local contacts till inotes (vy i webmailen) sen väljer jag att visa Exchange kontakterna i adressboken på luren.

Jag är mycket paranoid när det gäller säkerhet för jag vet hur det kan gå till.
    Egen mailserver och allt crypterat så är man lite lungnare.

Last edited: 26 jul 2010