Inloggningsproblem

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Skuggvarg, 10 aug 2013.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Påfallande ofta klagar Swedroid-forumet över att jag har skrivit fel lösenord när jag försöker logga in. Eftersom jag loggar in på hundrasjuttielva andra ställen utan problem och är bombsäker på att jag skriver rätt lösenord och det inte finns några som helst problem med mitt tangentbord (så ja, jag skriver stor bokstav på rätt ställe) så undrar jag varför just Swedroid-forumet är så känsligt och försöker hindra mig från att komma in?

Jag får ofta 1-2 misslyckade inloggningsförsök men sen blir jag insläppt. Det är mer regel än undantag att jag inte får logga in, uppskattningsvis kommer "misslyckad inloggning"-rutan upp vid 4 av 10 inloggningsförsök, resterande 6 av 10 gånger blir jag insläppt direkt. Det är något frustrerande att konstant bli ifrågasatt om man verkligen har skrivit rätt lösenord.

Är detta något känt problem eller what's the friggin' deal? o_O

Last edited: 13 aug 2013
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter väldigt märkligt. Har några andra medlemmar samma erfarenhet? Jag har i min webbläsare ställt in så att den kommer ihåg mitt lösenord och klickar därför bara på "login" för att komma in, vilket fungerar varje gång.

3. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Eftersom andra personer kan tänkas använda min dator (och av generella säkerhetsskäl) sparar jag aldrig lösenordet, men jag är så van vid att skriva det att jag väldigt sällan skriver fel. Och det är bara Swedroid som regelbundet klagar över att jag skriver fel, så jag undrar om det är så att forumsidan inte hinner med att uppfatta alla knapptryckningar? Låter helkonstigt men det är den enda tänkbara orsak jag kan komma på. Av uppskattningsvis 100 inloggningar här har jag fått upprepa lösenordet minst 30 gånger, troligen fler. På en annan sida som jag besöker lika ofta händer detta vid max 3 av 100 inloggningsförsök, det händer ju att man råkar komma åt någon annan knapp ibland.

Och den enda skillnaden är att den sidan inte använder detta forumsystem.

Skickat från min MT15i med Tapatalk 4

4. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Den här uppskattningen skiljde sig från det jag först uppgav men problemet har varierat en del i omfattning över tid, ibland bråkas det väldigt mycket. Har börjat skriva lösenordet långsammare nu och då funkar det oftare men har som sagt inga såna här problem på andra sidor där jag använt samma lösenord även om jag där skrivit snabbare.

Skickat från min MT15i med Tapatalk 4

Last edited: 13 aug 2013