Problem: Inmatningsmetod i status bar efter ICS uppdateting

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Critical, 19 mars 2012.

1. Critical

Critical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Efter att ha uppdaterat till ICS dyker det upp ett tangentbord i telefonens status bar där det står att jag ska välja inmatningsmetod. Vare sig jag skriver ett sms, skriver en webbadress och till och med här.

Jag har prövat ändra till endast samsungs, att ha både samsungs och swype, men ikonen och texten dyker fortfarande upp. Detta tar upp så mycket plats när man tex får fler sms, samtal och liknande i status baren. Ska den verkligen vara så trångsynt?

2. ilballetto

ilballetto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem här med. Kan vara borta ett tag för att sen dyka upp igen.

3. SwedishChef

SwedishChef Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag sett hittills är att det bara syns där när du använder tangentbordet.

Så fort du skcikat meddelandet eller vad det är och stänger ner appen så försvinner ikonen...

4. m1kael

m1kael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag trodde också att detta var ett fel först men sedan gick det upp för mig att det är samma funktion som man tidigare fick upp genom att långklicka på skrivytan i repektive applikation och välja "Inmatningsmetod"

Detta är mycket användbart i vissa situtioner om man som jag växlar mellan två helt olika teckenuppsättningar (svenska/thai) beroende på vem jag skriver till eller vad jag använder för applikation.

Att den funktionen numera återfinns i statusbaren tycker jag dock är krångligare, det innebär fler skärmtryck och "längre" fingerförflyttningar. Jag har också märkt att valet inte biter med en gång, jag kan bli tvungen att försöka välja tangentbord både en eller två gånger innan det byts. :(

Men som sagt, samma funktion som tidigare men i ett annat utförande i ICS.

- Mikael -

5. Critical

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

För oss som endast använder samsungs egna är detta bara irriterade, om något.
    Jag hade gärna velat veta hur man fixar detta, jag vill endast använda samsungs och jag vill absolut INTE vara tvungen att klicka fram och tillbaka hela tiden.

6. m1kael

m1kael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om du inte vill byta så behöver du inte göra något, notificationen i statusbaren och i rullgardinen försvinner automatiskt när du lämnar appen du skriver i.
    För övrigt vet jag inte om det finns något hack som kan ta bort detta. Kolla runt på XDA, där kanske det kan finnas en lösning.

- Mikael -

7. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Om ni inaktiverar eller tar bort de andra så ska även alternativet i statusbaren försvinna. Det gör det på Vanilla ICS iallafall.

8. Critical

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Been there, done that. Nej men, jag har prövat med alla alternativ aktiverade, inget alternativ aktiverat och bara ett alternativ aktiverat. Mitt problem finns fortfarande kvar.