Inmatningspråk

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av daavidb, 18 apr 2010.

1. daavidb

daavidb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min HTC Desire är köpt i Schweiz, där jag också bor, och som default kunde jag logiskt nog välja engelska, franska, tyska eller italienska som menyspråk. För inmatning (via kugghjulsknappen på onscreentangenbordet och sen "tangentbordsspråk") kan jag välja dessa språk plus ett par till, dock inte svenska. Med hjälp av Morelocale har kan jag välja svenska som menyspråk, och då har jag även "T9" på svenska som default när jag ska skriva.

Men här är problemet: Menyn för inmatningspråk innehåller fortfarande exakt samma språk som tidigare, så om jag växlar till engelska eller tyska kan jag inte sen växla tillbaka till svenska. Högst irriterande! Så två frågor:

1. Är det nån som vet om menyn för inmatningspråk är en del av Sense eller en del av "basandroid"?
    2. Är det nån som vet om man kan modifiera listan med inmatningspråk på något sätt?

Last edited: 18 apr 2010
  2. fbflyer

fbflyer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min HTC Legend. När jag skall svara på e-post eller sms och skriva på engelska så ändrar jag via kugghjulet till tangentbordsspråk English (som är mitt enda alternativ). Problemet när jag så skall svara på nästa mejl på svenska så kan jag inte avaktivera tangentbordsspråkvalet. Det enda sättet att få tangentbordsspråk Svenska är att starta om telefonen.

Jag trodde problemet skulle fixas med den senaste firmwire-uppdateringen men det har det tydligen inte.

/fb

3. daavidb

daavidb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

låter inte som exakt samma problem men hur som helst jag löste mitt genom att installera den moddade versionen av htc:s tangentbord härifrån:
    forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416