innan root till cm7

Diskussion i 'ZTE' startad av sommar, 7 jun 2011.

1. sommar

sommar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej på er.

Är nu väldigt nära att ta steget till root CM7 på min Light.

Hur gör man med betal apparna man har i Lighten?
    Har Navigon och den är låst till plattan. Tror Navigon låser på IMEI nummer eller något liknande.
    Är det bara att installera igen från market eller skall man ta backup på något i så fall vado ch hur?

2. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Nu är jag inte helt säker på hur Navigon funkar (eftersom jag aldrig betalade för den) så jag kan inte direkt säga om det är något specifikt med just den, men alla apps du köper via market är normalt kopplade till ditt google-konto, dvs när du loggar in på telefonen (kopplar telefonen till ditt konto) direkt efter första uppstarten så får du automatiskt tillgång till det du köpt tidigare.

Om - och jag säger om - det är någon app som är kopplad till ditt IMEI så behöver du inte oroa dig där heller så länge du följer tillgängliga guider till punkt och pricka. Speciellt tänker jag på steg 6 i denna: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=40861
    Slarvar du med detta steg så kan du få allsköns problem som - även om de brukar gå att lösa - bromsar upp dig rejält i din färd mot CM7.

Annars är det bara att tuta och köra.

sommar gillar detta.
  3. sommar

sommar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack gosa för ett nabbt svar.
    Skall ta mod till mig och köra en root när jag kommer hem från jobbet ikvällv :)

4. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det beror på vilken navigonversion du har köpt. De som finns nu till reducerat pris går att installera och köra på flera enheter (samtidigt) om de använder samma google-konto. Det är inte låst till något IMEI. Hur det är med appar där man aktiverar själv via navigon vet jag inte.