Inspelade videos...?

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by marukusu, Apr 18, 2010.

1. marukusu

marukusu Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns kanske lite dumt men undrar vad ni använder för program för att spela upp videos ni spelat in med er N1.

Jag sitter med w7 och har testat med MPHC, MP12, VLC och Real player. I de tre förstnämnda får jag inget ljud och real player hänger sig så fort jag försöker kolla med den.

Det är även så att explorer startar om sig när jag öppnar mappen med mina bilder och filmer som jag fört över från min N1. Det har jag dock löst genom att ändra i kontrollpanelen så att mapparna inte visar thumbnails.

Måste man ändra videofilernas format för att kunna se dem på datorn, eller finns det något program som spelar dem bra?

2. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

3. marukusu

marukusu Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har bojkottat quicktime så tänkte inte på att det funkar! Hur som helst så fungerade det att konvertera filmen, så då kan jag fortsätta bojkotta apple. :)

4. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

ladda ner och installera k-lite codec pack så kan du visa filmerna utan problem
    bifogar länk till dig här http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm
    det är helt gratis och fixar alla ljud problem och svarta skärmar i windows mediaplayer 12
    så du kommer inte behöva andra video/audio spelare på datorn framförallt inget apple program