Inställning av ägarinformation fungerar ej (stoppas)

Diskussion i 'Frågor och support' startad av jcm, 18 jul 2012.

1. jcm

jcm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Hoppas detta är rätt forum. Nybliven SGS3 ägare här (och ny med Android överlag). Är ganska nöjd med telefonen men har stött på ett märkvärdigt problem på sistone.

När jag först fick telefonen skrev jag in ägarinformation som visades på låsskärmen, under: Inställningar/Säkerhet/Ägarinformation.

Nu, två uppdateringar senare (via KIES senaste programvaran; Android version 4.0.4), och efter att jag installerat en del appar, försökte jag göra några smärre ändringar under samma inställing (Ägarinformation). Detta går dock ej. När jag försöker öppna inställningen kommer det bara fram en svart ruta och därefter ”Inställn. har stoppats” > ”OK”

Annars fungerar telefonen hur bra som helst.

P.S. Testade göra en reset och återställning av tidigare backup via KIES men problemet kvarstår. För övrigt verkade KIES inte fungera något vidare bra; återinstallerade t.ex. inte mina appar, utan jag måste göra allting manuellt via google play kontot. Efter detta har även den tidigare ägarinformationen också försvunnit, dvs. nu finns inte ens den gamla texten på låsskärmen kvar. Testade även med appen Contact Owner med samma resultat (Inställn. Har stoppats”).

Är detta ett unikt problem för min telefon eller har ni andra ett liknande problem (Android)? Tack för eventuella svar/tips/rekommendationer.

***redigering***

Nåja, tror jag förhastade mig lite med mitt P.S. Efter att jag aktiverade PIN för att låsa upp skärmen (lade till ett VPN-nätverk varvid PIN för låsskärmen krävs) märker jag nu att den gamla ägarinformationen rullar på som tidigare.

Men ursprungsproblemet kvarstår: jag kan ej ändra/komma in i settings för Ägarinformation; ”Inställn. har stoppats”. ???

Last edited: 18 jul 2012