Problem: Instagram fel får ej färg på händelser video

Diskussion i 'Frågor och support' startad av mena, 14 feb 2021.

1. mena

mena Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161

MINA ENHETER

Hoppas jag är i rätt forum.
    Jag är ingen pro användare av Instagram. Vi fick en dotter för ett tag sedan och har sedan dess lagt upp små videoklipp och bilder som händelse i Instagram. För att låta mina bekanta följa henne i Corona tider. Dessa händelser ligger uppe i 24h sen försvinner de för mina vänner då jag inte vill att de ska finnas lätt tillgängliga.

Men sedan några dagar har de flesta Videos jag lägger upp ä som händelse blivit svartvita utan färg. Det är inget filter vad jag vet. Förstår inte riktigt vad som hänt men väldigt störande men färgen försvinner från videoklippet.

Att tilläggas så filmar jag allt först med min s10+ och sedan går jag in i Instagram och väljer det klipp jag vill lägga upp som händelse.

Tex nu kan jag lägga upp ett videoklipp som tappar färgen medan ett foto taget samma tidpunkt har färg i sig.
    Tex får nu ett videoklipp som tidigare lades ut som händelse med färg blir utan färg.

Jag gjorde en stor uppdatering av telefonen som kan vara boven..

Har någon en lösning?

2. mena

mena Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161

MINA ENHETER

Hittade problemet. Efter telefonen uppdaterats har ny inställning i kameran aktiverats. Spela in i hdr10+ kvalité.

Bockar man ur den inställningen så fungerar det med Instagram igen.

Kristy gillar detta.