Problem: installation av nya roms går ej

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av borjeboy, 4 nov 2011.

1. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jag har försökt att få in både Muiu och CyanogenMod. Men bägge får jag samma problem med, har version 2.3.4 och har lagt in Clockworkmod genom CF-root. Men det funkar inte, den startar om hela tiden när något ska installeras den börjar och kommer typ 5sekunder in sedan startar den om också håller den på så hela tiden.. Den kan alltså inte installera. Har följt guiderna och wipeat allt precis som man ska. Men ändå funkar det inte.

har ett klipp här det går tyvärr inte att se vad det står men ni kanske kan få en uppfattning om vad som händer... det står inget i rött iaf all text är i gult

SGS problem - YouTube

För övrigt går det med hjälp av ODIN att återställa telefonen till vanliga android igen

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

När den startar om så dra batteriet, starta i cwm wipa allt och installera om.. funkade så för mig iaf

Skickat från min SGS via tapatalk

3. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    den verkar inte vilja nå CWM igen.. men ska testa igen

4. DoidLupus

DoidLupus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har haft precis samma problem med MIUI och CM den senaste tiden. Telefonen hamnar i en boot loop som bara kan avbrytas genom att dra ur batteriet. Det är precis som att det behövs 2 installationer med wipe och zip install, för att dra in dessa ROMs nuförtiden. Detta började efter att jag gick över till JVT som bas.