Installation av Sygic gick snett – kan inte ominstallera programmet 

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av stickans, 29 apr 2013.

1. stickans

stickans Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har en HTC Sense och ville ha en något bättre navigator än googles, så jag laddade hem och började installera Sygic GPS Navigator. Hade läst på något ställe att det skulle följa med kartor över Europa och Ryssland, men fick trots detta upp att ladda hem kartor.

Valde Sverige och den började ladda ner – men då gjorde jag bort mig helt. Kom av misstag att trycka på Brasilien och, den förjade ladda ner även en Brasilien-karta. När jag fick stopp på den, så hade den redan laddat ner 7,1 av 377 MB.

Problemet nu är att varje gång jag öppnar Sygic, så kommer jag till den där pausade Brasilien-nedladdningen. Har sedan avinstallerat Sygic och installerat om det igen och däremellan plockat ut batteriet. Men varje gång jag öppnar Sygic efter ominstallation, så kommer jag bara till den där pausade Brasilien-nedladdningen. Inte helt kul, så nu sätter jag mitt hopp till att någon av er har något tips om hur jag ska gå vidare.

2. stickans

stickans Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen av er kunde eller ev. kände för att hjälpa mig, men efter en dags sökande och testande har jag nyss fått till det!

Började med en del googlande och fick bl a ett tips om att ladda hem programmet igen, den här gången från AppsApk.com. Den nedladdningen stoppades först av säkerhetsskäl ... Gick då in och ändrade under inställningar > program > hantera program (om jag nu minns rätt) och kunde sedan fortsätta ladda hem programmet. Efter den där ändringen, kunde jag inte ansluta till internet för fortsatt installation. :-(
    Men via play butik gick det att ansluta till internet ... Klicka därefter på Sygic och det kom meddelande om att programmet skulle uppdateras mer och jag insåg att jag faktiskt fått till min installation. :-)

Så fick jag till det, om jag nu minns rätt … Nu har jag alltså ett fungerande Sygic. Mycket bra grafik. Har jag tur så hittar den bra också – kanske inte det minst väsentliga… Kom här att tänka på professorn som invigde en dator under datorernas barndom och sa: ”Bortsett från resultatet så fungerar allt bra”. (På den tiden, före internet, användes datorer huvudsakligen som kalkylatorer.)

Gjorde det här inlägget med tanke på att någon annan kan råka ut för något liknande problem ..

Last edited: 30 apr 2013