Tjena! Jag har en HTC hero med original 1.5. Är riktigt trött på original ROMen och skulle vilja ha nått som går fortare och bättre. Skulle inte någon kunna göra en guide hur man "flashar" eller vad man nu ska kalla det och vilken rom ni tycker funkar bäst.
https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero Vad gäller vilken ROM så är det väldigt subjektivt. För en stabil 1.5 ROM så rekommenderar jag Sense Hero 1.6. För en 2.1 ROM kan du testa elelinux som finns här på forumet och för en helt ren vanilla 2.1 så kolla på den som jag kör VanillaEclair 1.3 (NAS)
Olle, jag vet EXAKT vad du känner och går igenom, den fasen du befinner dig i nu var jag i för en dryg vecka sen. Jag hade svårt att hitta en "exakt" guide som jag förstod mig på för att lägga in ny rom. Sen läste jag inte så ordentligt så min tele hängde sig lite. Nu funkar den dock. Jag kan rekommendera Elelinux cmda rom, annars tror jag Behero kan vara trevlig ( när den blir buggfri, eller är den det nu? funkar allt? )
Tack för hjälpen och tipsen! Ska lägga in Sense Hero 1.6. tror jag nog ikväll. Skriver sen hur det gick!