Lite sne attityd, å förslagen ska gå fort å enkelt...
Så jag antar att det inte duger med att öppna en lämplig "filbläddrare" på mobilen, förslagsvis Files by Google, navigera till Internt lagringsutrymme, (ev. kontrollera att det är sorterat efter datum), navigera till lämplig mapp, t.ex. Android, välja meny och Mappinformation.
(Det går givetvis att navigera via "filbläddrare" med mobilen ansluten till en dator till olika lämpliga mappar, även tillverkarens OOBE (out of box exp.) etc. Alt. helt enkelt söka: *.*, sortera efter datum, så lär du se de filer och mappar som skapades först.)
Detta ger mig datum och klockslag när jag (någon vecka in i ägandet) gjorde en fabriksåterställning (dvs "skapad", inte senast ändrad). Dessförinnan visades ett tidigare datum och klockslag, som ungefär matchade tillverkningsdatumet någon månad tidigare, om jag minns rätt.
(Är man intresserad av när senaste Androidversionen installerades finns det ju tillg. via Inst > Systemuppd. > historik. Å när man skapade konton/Gmail är förstås en helt annan fråga, som besvaras på annat sätt.)
(Som vi alla (de flesta troligtvis) vet kan man t.ex. gå in i lämplig mapp på en Windowsdator, t.ex. Program (på systemenheten, vanligen "C"), så kallad i Sverige (men eg. länkad från Program Files), och finna diverse mappar för program som är installerade över tid och även finna mappar kopplade till operativsystemets program med datum för "senast ändrad", men även Skapad, som är äldre än installationsdatumet, i dessa delar beror detta givetvis på att det är en avbildning av operativsystemet som installerats på datorn.)
Click to expand...