Installera ny ROM

Diskussion i 'Hero' startad av b.lindahl, 28 oktober 2009.

1. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ni som ofta installerar nya ROM-filer på er Hero, vad gör ni för att få det att gå så smärtfritt som möjligt. T ex är jag nyfiken hur ni installerar alla program igen. Går det att återinstallera alla automatiskt eller är man tvungen att bekräfta att man vill installera alla applikationer? Hur återställer man "home screens" o dyl. Har haft problem med framförallt de två bitarna när jag installerat en ny ROM.

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Home screen får du nog bygga om, men Astro filemanager m.fl. kan hantera backups så du bara behöver installera just Astro sedan restore så får du tbax alla program du hade innan

3. Gustaf87

Gustaf87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Jag instalerade igårkväll Modacos 2.8. Då behövde jag inte använda mig av dom backups jag gjort ens. Allting fanns kvar efter instalationen. Ingen wipe behövdes göras.

Jag hade förberett med ett köp av programmet MyBackup Pro och gjort backup på allting som skulle funka hur bra som helst men behövde som sagt inte prova det någonting vilket var skönt. Så om du funderar på en ny rom så skulle jag rekomendera Modacos senaste. Allting fungerar klockrent.

MVH/Gustaf

4. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hmm, jag har kört med MyBackup, även med Pro fast jag har bägge (eller om det är tre gånger jag installerat om) varit tvungen att bekräfta alla applikationer när jag återställt min backup mha MyBackup. Skumt.

Har missat den funktionen i Astro, perfekt. Ska testa det nästa gång jag installerar om.

5. Droid110

Droid110 Guest

Har med missat funktionen i Astro, var väl i nya updaten den kom grymt iallafall! :)