Installera om luren

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Barilla, 28 jul 2011.

1. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tja.

Snabb fråga. Vad är det för skillnad med att gå in i menyerna och välja factory reset eller att gå "den andra vägen" och göra följande?

1. With the phone off, hold the Volume Down button and press and release the Power button.

2. You'll boot into the menu you see above with the little skateboard guys. Select Clear Storage from the list by pressing the Volume Down button.

3. Press the Power button, and confirm by pressing Volume Up.
    Sit back while your phone reboots in its virgin state.

Ska man göra något mer om man vill ha en rejäl ominstallation? Kommer alla apps att komma ner sen när du loggar in med ditt gmailkonto?

2. Joe

Joe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Du får samma resultat oavsett vilken metod du väljer, d.v.s. en klassisk fabriksåterställning.

För att få tillbaka alla appar du fixat via Market måste du klicka i att Market får synca dina filer. Vet inte exakt vart du gör inställningen eftersom jag sitter med en MIUI-rom installerad..

Om du rootat telefonen så kan du med fördel använda Titanum backup som lägger backupen lokalt på SD-kortet. Fördelen är att all data i respektive app sparas(t.ex. inställningar, highscore m.m.)