Hej, fick min HTC Magic idag, beställd från www.handyattacke.de. Det första jag gjorde var att flasha den Ion builden och sedan spl:en, funkar klockrent. Och nu till min fråga. Hur installerar man program, exempelvis SetCpu?
Eller om du vill installera apps som du lagt på ditt SD kor så använder du "Apps installer" Min kommer oxå från handyattacke
Apps installer, vart hittar jag det? Har sökt på Android Market, men hittar varken SetCpu eller Apps installer..
SetCpu finns på market men kostar pengar så du behöver roota telefonen och köra market enabler http://www.cyrket.com/package/com.mhuang.overclocking en App installer finns på market och här http://www.cyrket.com/package/com.eoemobile.app_install
Har jag missat något eller?? Med usb-kabeln i ska man inte komma åt datorn då? Har några apps jag hittade på TPB som jag vill få över till luren.
du måste mounta kortet så det kommer upp som en disk i windows. dra ner notification bar och klicka på usb ikonen och välj mount. när du är klar gör samma procedur men välj turn off
Tack. Jag upptäckte det till slut också. Nu var jag så jävla smart så jag trodde jag behövde HTC Synk för det. Så nu funkar inte Pdanet helt plötsligt. Skit också, nu måste jag använda min gamla SE för att kunna koppla upp mig och surfa. Provade att ominsyallera Pdanet men den stannar på installation på telefonen.
jag kör alltid mina installationer genom kommandotolken, vet inte varför men tycker det är smidigt >_<
Inte behövs det några drivrutiner i datorn för att koppla upp telefonen mot minneskortet? Alltså om jag mountar som beskrivet ovan? Det jag är ute efter är att exempelvis kunna mounta minneskortet på en dator utan internet för att där har jag lagt pdanet installationsfilen.
Mjo du måste väl installera drivisar för telefonen till datorn ? Om jag inte har helt fel. OFT: Om man tankar appmanager och tar "backup to SD" lägger det sig dubbletter då ? Eller alla apps flyttas till sd kortet ?
När jag kopplade den till min dator i Windows 7 så behövdes det inga sekundära drivar. Men det kanske berodde på att jag hade Internet på den burken? Menar att drivarna kanske laddades ner från win update. Vet inte om det var så. Vill bara försäkra mig om att det går att fixa telen som modem utan att ha några drivar. Pdanet installerar ju egna drivar så bara man kommer åt minneskortet så ska det vara lugnt.
för ni Windows användare , sätt på usb debigging innan ni kopplar telefonen första gången annars måste ni använda tredje part program för att rensa drivrutinerna. kör ni linux behövs inga drivrutiner bara en lite regel som visar vem få använda den hårdvaran vilket är enkelt. har du program på din dator då kör du bara Kod: adb install dittprogram.apk