Installera uppdatera apk:er remote

Diskussion i 'Applikationer' startad av extasy, 17 juli 2018.

1. extasy

extasy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej!
    Har söker en app som kan hålla koll på en ftp eller http share efter filer. Om någon fil uppdateras eller läggs till ska den uppdatera eller installera automatiskt. Enheterna är rootade. Någon som har en ide vad som skulle kunna användas? Vill helst att det ska ske utan användare interaktion men om det behövs godkännas så kan det funka ändå.

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.204

MINA ENHETER

Är det snack om filer som tex dokument eller snack om appar?

Det smidigaste borde väl vara att använda sig av Google play. Vill du aldrig göra appen publik kan du bjuda in användarna till en stängd alfa eller betakanal och se till att användarna har automatiska uppdateringar igång på play.

3. extasy

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kanske det. Men det är inte applicerbart i detta fall.. Vill även kunna installera nya appar på enheterna fjärrstyrt. Så en agent som ligger med root behörighet som sedan var 24h kollar mot en share, och installerar / uppdaterar vad som är nytt är tyvärr ett krav. Det andra har jag övervägt redan men av olika anledningar är jag för bunden i det.

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.204

MINA ENHETER

Har du/ni tittat på Google Mobile Management?

5. extasy

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Yes tittat på den lösningen också! Men det handlar endast om att kunna styra installationen av vissa program på enheten.. och uppdateringar.. Ska inte ha hela det paketet.. Som sagt. Känner någon till en klient som pullar informationen från en server, kan vara ftp, http, gdrive.. Sedan om det finns en nyare version hämtar hem och installerar/uppdaterar.

Har hört talas om något liknande för många år sedan då en kompis hade en touchscreen tv. Där tillverkaren av denna uppdaterade den på distans. När han kopplade upp sig mot trådlöst nätverk.Enheten var inte ens knyten till ett goolge konto men genom klienten blev han uppdaterad.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.204

MINA ENHETER

Vad är det för enheter?

Gör man något med android things går det att lösa busenkelt. Finns andra management tills än Google med, tex OpenStf. Men du är fortfarande ganska diffus i vad som ska göras, särskilt varför de lösningarna som finns inte fungerar. Men nog går det att knåpa ihop en lösning. Är väl bara kontakta något företag som gör det åt dig.

7. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.088

MINA ENHETER

Du kan installera appar på distans genom Google Play, om du i webbläsaren är inloggad på samma konto som i telefonen.

Är det bara några enstaka enheter (två?) så känns väl det enklare än att bygga något eget.