installerade apps syns ej som installerade i market

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av MartinAsplund, 4 aug 2010.

1. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Om jag går in på market och söker på Facebook-appen samt Handcent SMS så står det "UTAN KOSTNAD" istället för "INSTALLERAD", samma sak även för Wapedia: 4 Wikiped.. samt tre appar till.

Även i markets lista över hämtade appar så blir det så här med dessa sex appar även fast dem är installerade.

Jag kör med Froyo som jag uppdaterade till i söndags samt att jag då gjorde en återställning av hela telefonen. Detta problem visade sig inte då utan har kommit igår, någon som vet vad det kan bero på?

Kan även tala om att jag har installerat App 2 SD om nu detta skulle vara boven som ställer till det.. Alldeles nyss blev telefonens minne fullt också (symbolen samt meddelandet om lite minne ploppade upp i noitifikationslistan) men mitt problem uppstod innan detta så det är inte platsbristen det beror på.

De 6 apparna som det rör sig om är för övrigt enligt App 2 Sd-appen installerade på telefonens minne (dem syns alltså inte i app 2 SD).

Kollar man även under hanter program-listan så verkar programmen ligga på telefonen (knappen "flytta till SD-kortet" är grå och går ej att klicka på).

Någon som har upplevt samma sak eller har en lösning på detta?

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Det brukar bli så om man installerar en apk direkt i telefonen, t.ex. från minneskortet, men jag har även varit ute för det efter återinstallation med något backup-program (Maps är ett exempel som brukar krångla). Jag har inte kommit på någon annan lösning än att ta ned det från Market på nytt. Brukar avinstallera först.

3. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kanske en dum fråga men vad är "APK"? jag har installerat ett program som inte kommer från market och det var Chrome to phone, kanske det programmet som spökar?