Installerade Ny Spelare TAPPADE Blåtand remote ?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av McChicken, 17 maj 2010.

1. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej jag installerade den snyggaste Andriod spelaren jag sett "3" (kuben) tror att den heter Rockon eller så på marknaden, MEN var fösiktig spelaren fungerar TYVÄRR så fungerar inte Blåtands remote funktioner ( Skip, Pause, Stop...).

avinstallerade då "3" men trots re-boot så funkar nu inte original spelarens BT remote nu heller :cry:.

någon som har ett tips hur man får igång BT kommandon igen ?

2. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har installerat den spelaren och den funkar för mig. Någon gång har den varit lite krånglig ätt få igång via headsetet men det brukar funka för det mesta. Jag har startat om headsetet och BT i telefonen och då har det funkat igen.

Last edited: 17 maj 2010
  3. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har extrema problem att få något blåtandsheadset att fungera med vanliga spelare. Jag får fan bara spotify premium att fungera.

Hjälp bullen, vad gör jag för fel?

4. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Om man har Spotify Premium behöver man så värst många andra spelare då? :)

Jag känner inte behov av det i varje fall. :D

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag kan hålla med om strulet som uppstår om man installerar någon spelare utöver orginal MediaScape spelaren... nästan direkt slutade Fram/Bakåt/Play/Pause att fungera i MediaScape medans det fungerar alldeles utmärkt i Spotify. Är det Android rent generellt eller har SE "pundat" till något? riktigt störande är det iaf. Varför finns det ingen inställning rent generellt vilken spelare man vill ska ha företräde till BT kommandon? Vet iofs. att en spelare som heter Astro Player har möjlighet att göra saker med BT men ändå.

6. McChicken

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

OK, verkar som om jag inte är ensam, jag använder inte MW-600 utan mitt gamla Nokia BH-503, Har provat att avinstallera BT kopplingen och para igen, TYVÄRR så funkar det inte ändå.
    skall försöka koppla upp spotify Premium, verkar märkligt om det skulle funka ?

7. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det är något med android tror jag. Hade samma problem. Går att lösa om man starta Spotify, och sedan loggar ut. Troligen även samma sak om man använder 3 Cube. Då vet operativet att du inte använder någon av dessa program. Android verka alltså bli förvirrad, för det är troligen spotify som tar kontroll på profilen. Det händer på min mobil till och från. Då gör jag som sagt alltid:
    - Starta och logga in på Spotify (eller den spelare som möjligen har kommandot)
    - Loggar ur och avslutar
    - Starta sedan Mediascape, och på min så får då MW-600 alltid kontrollen tillbaka.

Sony Ericsson säger sig känna till denna bugg, och håller på, enligt kundtjänsten, att försöka finna en lösning.

8. McChicken

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack Trumpetaren ( faktiskt en gammal sådan själv)
    helt otroligt efter att ha startat Spotify så funkar BT remote igen...

skall även kolla om Mediascape ( verkar inte passa mig ) om den nu funkar så installerar jag 3 Cube igen, den tyckte jag mycket bättre om.

Någon som sa....varför ha en MP3 spelare när man har Spotify...det finns många anledning...har +20Gb musik där, inte hunnit få till Spotify på samma sätt samt att det retar mig att det inte finns en "play all" i spotify utan man måste göra spellistor.
    och har man inte tankat ner ett digert Off-line bibliotek, så passa er för att använda Spotify utomlands...det kostar skjortan ( Min fru lärde sig den hårda vägen)

9. McChicken

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har Testat och om man gör somTrupetaren säger så funkar även BT remote med "3" kuben spelaren = Kanon ( tyvärr måste man gå en omväg)
    3 spelaren är svår att hitta på marknaden, men är värd det IMO

10. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Kul, att tipset man gav funkar för er mer.... vilket återigen påpeka att problemet snarare ligger i 1.6 möjligen. Eller i BT profilen som SE lagt in själva. Som inte lämnar över ordentligt. Upptäckte också att man faktiskt inte ens skall behöva logga in... bara starta spotify och går ur, så skall effekten vara samma sak