Instant Messenger app

Discussion in 'Milestone/Droid' started by suzpel, Nov 30, 2010.

1. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,
    Vet inte om det kom med 2.2 eller har funnits tidigare, men när man tittar på en kontakt så finns det alternativ att koppla kontakten mot en IM tjänst (MSN) och ett val att skicka meddelande. Dock så händer ingenting när jag trycker på den knappen och jag misstänker att det förmodlingen är så att IM appen är bortskalad från min ROM (Cronos). Är det någon som har använt detta ? dvs funkar det på en orginalrom ? Fungerar det bra ? Är det någon som vet var man kan få tag på IM appen i så fall ?

// Suzpel

2. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har funktionen också på Cyanogen men får inte heller igång det.
    Dags att googla så det ryker heheh :D gogogo!

btw grattis lilla mig på min 500e post :D

Last edited: Nov 30, 2010
  3. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

IM är väl för gchat som jag tolkar det!?

4. suzpel

MINA ENHETER

Misstänkte det först ,men om man går in på edit contact så dyker IM upp, väljer man där att lägga till så dyker det upp en lista där man kan välja AIM, Windows Live, Yahoo, Skype, QQ, Google Talk och ICQ. Lägger man upp användaren så får man ett "direkt val" i kontakten, men inget händer om man väljer det. Åtminstone in för MSN, skulle gissa på att telefonen inte vet vilken app som ska startas, hittar dock ingenstans att ange det. Därför blev jag fundersam på om det finns en Motorola orginalapp som är bortplockad. Ska kolla lite om det funkar med någon av dom andra tjänsterna
    // Suzpel

Testade med att lägga upp en kompis på Google Talk och då funkade det. Då är frågan vilken app som kontaktlistan försöker använda för MSN ?

Last edited: Dec 1, 2010
  5. suzpel

MINA ENHETER

Kunde inte riktigt släppa detta igår så jag kollade lite mer. Det verkar vara en funktion i Vanilla Android kontaktboken, samma möjligheter och samma resultat ser jag i min Samsung Galaxy. Dvs det verkar som att Google har lagt upp möjligheten för IM i sin kontaktbok men att det samtidigt krävs en app som "integrerar" sig med kontaktboken och det finns nog ingen för MSN
    // Suzpel