Intaktivera tangentbordet

Discussion in 'Samsung' started by Hoevding, Apr 22, 2012.

1. Hoevding

Hoevding Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej på er.

Jag tänkte inleda min upplevelse av SweDroids forum med en fråga.
    Jag har en Glaxy Tab 8.9, med ett BT Keyboard.
    Problemet(mest för sambon) är att tangentbordet i regel kommer upp varje gång man markerar ett Edittext-fält eller liknande. Detta skulle jag vilja kunna stänga av på något smidigt sätt.
    Jag har lyckats med någon app ifrån market, men kunde då inte använda å,ä,ö.

(Jag har hittat kodning som skulle inaktivera detta på androidsnippets.com, men hur man går till väga för att få inte det i plattan har jag inte en susning om, tippar på att man skulle behöva Roota den?)

Någon som har några ideer?

MVH Hoevding

Last edited: Apr 23, 2012
  2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Installera denna (fast då kvarstår problemet med åäö som du nämde ovan):
    Null Input Method

Och om du tycker det är värt ett tjuga och vill ha full kontroll över ditt tangentbord så kanske denna kan vara av intresse:
    External Keyboard Helper Pro

Gratis demo version av ovanstående:
    External Keyboard Helper Demo

OBS! Om du kör en original ROM vilket jag tror du gör så kommer Samsung att tycka att du skall köra deras Input Method så fort du ansluter tangentbordet och också byta till den vare sig du vill eller inte. Det kan man inte slå av vad jag vet och med det du kan göra är att i External Keyboard Helper Pro ställer upp "Detekteringsfördröjningen" en smula så att du hinner trycka OK på Samsungs dialog innan Indatametodsväljaren dyker upp så att du kan byta tillbaka till External Keyboard Helper Pro. Byter man input method först och sedan trycker bort Samsung dialogen så byter den tillbaka till Samsungs Input Method vilket är synnerligen irriterande.

Last edited: Apr 24, 2012
  3. Hoevding

Hoevding Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tackar för svaret!

External Keyboard Helper ser ut som att det kan vara något för mig.
    Jag ska testa detta och sedan skriva någon återkoppling i tråden här, för jag har inte hittat något mer än lite lösa svar på olika forum runtom på nätet, men ditt svar, kallt_kaffe, var det mest konkreta hittills :)

MVH Hoevding