Hej,
Vet att det diskuterats tidigare, men nu känns det ändock som ett tag sedan. Jag väljer att inte döpa tråden till en nexus two-tråd för att göra den unik, och så tar jag och omformulerar min fundering lite.
Jag är, tillsammans med alla andra här inne, en oerhört nöjd och lycklig ägare av Nexus One, och har varit så sedan den dag den introducerades i USA. Varje dag påminns jag om alla andra android-telefoner med eget UI såsom Sense etc. och var gång jag ser det känner jag mig så otroligt nöjd att jag valde en vanilla android, dvs Nexus One.
Jag antar att jag inte känner mig ensam här....?
Med det i åtanke, så undrar man ju - hur i _helvete_ kan inte google tänka sig att släppa någon mer Vanilla android? Med tanke på hur bra den är, och hur skönt det är att få sin uppdatering samma dag som den kommer. För mig verkar det som ett konstigt beslut, och även om Nexus One fortfarande går att köpa idag som utvecklar telefon, så är livslängden inte så länge kvar för den telefonen, innan den börjar bli väl gammal.
Och... om ni är som jag, dvs - älskar att bränna pengar på prylar, och vill alltid uppdatera till den senaste - så börjar säkert en och annan redan tycka att sin Nexus One börjar vara inne på sista versen?
Så - vad tror ni, kommer vi nånsin få se en vanilla android med någon tillverkare, eller är det så att Nexus One helt enkelt kommer bli nutidens klassiker a'la Ericsson 337? Det vill säga, bäst - trots att den börjar bli väldigt gammal.
//Vol
Click to expand...