Inte ännu en Nexus Two-tråd, men ändå...

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Volatyle, 15 sept 2010.

1. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hej,

Vet att det diskuterats tidigare, men nu känns det ändock som ett tag sedan. Jag väljer att inte döpa tråden till en nexus two-tråd för att göra den unik, och så tar jag och omformulerar min fundering lite.

Jag är, tillsammans med alla andra här inne, en oerhört nöjd och lycklig ägare av Nexus One, och har varit så sedan den dag den introducerades i USA. Varje dag påminns jag om alla andra android-telefoner med eget UI såsom Sense etc. och var gång jag ser det känner jag mig så otroligt nöjd att jag valde en vanilla android, dvs Nexus One.

Jag antar att jag inte känner mig ensam här....? :)

Med det i åtanke, så undrar man ju - hur i _helvete_ kan inte google tänka sig att släppa någon mer Vanilla android? Med tanke på hur bra den är, och hur skönt det är att få sin uppdatering samma dag som den kommer. För mig verkar det som ett konstigt beslut, och även om Nexus One fortfarande går att köpa idag som utvecklar telefon, så är livslängden inte så länge kvar för den telefonen, innan den börjar bli väl gammal.

Och... om ni är som jag, dvs - älskar att bränna pengar på prylar, och vill alltid uppdatera till den senaste - så börjar säkert en och annan redan tycka att sin Nexus One börjar vara inne på sista versen?

Så - vad tror ni, kommer vi nånsin få se en vanilla android med någon tillverkare, eller är det så att Nexus One helt enkelt kommer bli nutidens klassiker a'la Ericsson 337? Det vill säga, bäst - trots att den börjar bli väldigt gammal.

//Vol

2. RickStar

RickStar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag misstänker att Nexus One kostade mer kulor än vad den smakade... Försäljningen blev inte vad Google hade hoppats på.

Tillverkarna vill nog helst inte släppa mobiler utan deras "Sense" mm.

Hoppas också på en ny fräsch kraftfull mobil a la Nexus Two till våren men jag vågar inte tro på det.

Nexus One är absolut den telefonen jag är mest nöjd med, den känns fortfarande fräsch efter 9 månader och så länge brukar inte en telefon ligga på topp. Andrahandsvärdet ligger på en bra nivå och det är nog det bästa betyg en teknikpryl kan få :)

3. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jag håller med RickStar. Har inte varit så nöjd med en telefon som jag är med denna.
    självklart vill även jag se en ny telefon I en snar framtid, men styrkan med denna för min del är att jag fortfarande inte ledsnat. Hårdvaran orkar länge till eftersom all kapacitet ännu inte används. google själva har ju dessutom sagt något om att det fortfarande finns överraskningar kvar I plattformen. Jag är säker på att det inte är den sista utvecklingstelefonen. Även om det inte kommer att bli en nexus två, kommer det komma något som flyttar utvecklingen länge än vad såna som vi kan fantisera om idag. Det kommer alltid finnas behov för utvecklartelefoner och det kommer alltid finnas såna som vill ha dessa, även om man inte är utvecklare själv.

4. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Med launcherpro i näven så är jag beredd att köpa en DHD som nästa lur :)
    Då slipper jag sense crappet iaf :)

5. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vad menar du med det? Desire HD skall väl levereras med Sense precis som alla andra HTC-modeller?

Eller tänkte du lägga in en custom ROM?

/J

6. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag vet inte om man kan kalla det en vanlig missuppfattning, men jag tycker det verkar som rätt många anser att byte av Launcher ("Skrivbordsappen") är likadant som att bli av med brandingen av mjukvaran i en telefon.

För min del räcker inte det. För att jag ska se mjukvarubrandingen som helt borta/ersatt/återställd till det som Android levereras med i sitt grundutförande, ska det inte finnas något kvar av brandingen någonstans; inte i menyer, inte i pop-upper, inte i settings och listor, osv. Att byta Launcher ser inte jag som att ha blivit av med något mer än just Launchern, som då är som vilken app som helst om man ska se det krasst.

Jag kommer att hålla i min Nexus One länge innan jag byter ut den och det är telefoner som det står "Google" på baksidan (eller någon annanstans) som har den bästa chansen att inte vara mjukvarubrandad. Huawei:s senaste budgettelefon har jag för mig är en sådan kandidat. Men jag är mer ute efter en rejält kompetent och prestandapackad telefon, gärna med hårdvarutangentbord.