Inte se hemsidor i mobil vy

Diskussion i 'Allmänt' startad av piratrik, 24 augusti 2010.

1. piratrik

piratrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Jo jag har skaffat en beta på flashplayer till android 2.1
    (här)
    http://www.getandroidstuff.com/2010/06/adobe-flash-101-full-support-for.html

Problemet är att när jag vill använda denna på hemsidor med flash så kopplas jag hela tiden till m.hemsidansnamn.com istället för orginalsidan, vilket inte längre är nödvändigt och som i många fall omöjliggör användandet av flash.

Jag undrar om någon vet hur man stänger av detta i standardwebläsaren
    Mvh Patrik

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Det är siten som tittar på vad du har för webläsare. Om den sedan tror att din webläsare inte klarar den vanliga så skickar den dig vidare till mobilsidan. Ofta finns den en länk på mobilsidan som går till vanliga, titta efter den.

Enda alternativet som jag vet om är att ändra på telefonens webläsare så att den identifierar sig som något annat, men det är en ganska ful lösning.

3. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Gå in i inställningarna för browsern och klicka bort "mobilvy" så skall det fungera.

4. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

I inställningarna för webbläsaren kan man ställa in om man vill ladda "Mobile view" (engleksa) eller ej. Men det kanske inte löser ditt problem?

EDIT:
    Ah, du var bara några sekunder snabbare! :)

5. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag använder Dolphin HD, den har en addon som gör det jättesmidigt att byta mellan Android-läge och Desktop-läge.

6. piratrik

piratrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, vet inte om det är min telefon men en sådan "mobil vy" inställning är exakt vad jag letade efter, dock hitta jag ingen sådan. Tror dessutom att flashspelaren bara funka för standard browsern och inte dolphin :(

Jo på ett annat forum hittade jag faktiskt en lite dum men fungerande lösning, i browsern skriv about:bebug tror jag det var så öppnades massa extra inställningar, då kunde man ändra så att den identifieras som ett desktop.