Integration med sociala medier

Diskussion i 'Magic' startad av r0bber, 4 augusti 2010.

1. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har just nu vanilla 1.6 i min voda-magic. Om man vill länka kontakter till facebook, twitter och dylikt, hur gör man det smidigast då?

Eftersom jag börjar ge upp hoppet om att det kommer nån froyo-uppdatering (trots att det väl var halvbekräftat att det skulle komma till dessa lurar) så har jag tänkt roota och köra in nån froyo-rom. Det som har legat närmast till hand är CM6 när den kommer i stabil version, men i takt med att fler vänner och familjmedlemmar har skaffat sig android-lurar med både sense och timescape och allt vad dem heter så tycker jag kontaktintegrationen mot de sociala medierna verkar väldigt smidigt. Kommer man kunna få detta med CM6?

Eller kommer jag att behöva se mig om efter nån rom med typ sense, eller nån annan custom-rom? Kan en ny launcher ge detta exempelvis? Då kvittar det kanske vad för rom/android-version man har? Har ni något bra tips i så fall?

2. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Menar att från Eclaìr 2.1 så stödjer apparna synkronisering mot kontaktlistan. Facebook, Twitter och liknande. Så det ligger nog stöd för det i CM6. (bygger på Froyo 2.2)
    HTC integrerade synkroniseringen mot sociala medier i Sense redan när Hero kom (Donut 1.5), men nu har Google kommit ikapp med standard versionen av Android.

Last edited: 4 augusti 2010
  3. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack, det var det jag ville veta, har sökt vad för features som ingår, men hittade inte att det ingick!