Integritet och säkerhet i appar?

Diskussion i 'Applikationer' startad av MrDesire, 22 juli 2010.

1. MrDesire

MrDesire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå på er,

jag är ny i forumet har par funderingar om integritet och säkerhet.

Om man registrerar sig på Andriod Market, vad behöver man lämna ifrån sig för att registrera sig? Känns som Google samlar massa information om sina användare, t ex GPS-positioner, sökningar, med mera. Har de tillgång till hela min telefon om jag registrerar mig? Inte för jag har några hemlisar men iaf, varför ska ett företag veta så mycket. Känns rätt intrigritetskränkande, ingen mer som tycker det?

Sen en fråga till, finns det någon MSN klient för Andriod som är bra och "säker". Kikat på Meebo, men samma sak där. Står att jag måste ge tillgång till alla mina kontakter för att använda tjänsten. Innebär det mina MSN-kontaker eller dom jag har i telefonen? Har väl inte dom med att göra.

Läste någonsstans att 1 av 5 appar på Andoid Market är en säkerthetsrisk. Hur vet man vad man kan lita på?

Kanske är petig men jag låter inte hela världen titta i mina privata fotoalbum från famliljemiddagar t ex, samma sak. Men nu ska visst alla veta allt om alla :D. (Speciellt ett företag ;))