Interna minnet fyller sig själv.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av rickard_nr1, 1 apr 2012.

1. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

börjar få lite småpanik nu när den indikerar 40kb ledigt.
    har plockat bort nästan alla inlagda appar i panik att frigöra minne, inget hjälper. ju mer jag tar bort destå mindre minne blir kvar. telefonen är inte rootad och har inte några skumma appar inlagda. den varnar att olika procceser avslutas oväntat etc. någon som vet vad som kan ställa till de så här och hur gör man backup smidigast när den strular som den gör...

2. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nu är de helt nere på 0:(

edit. nu har den börjat loopa omstarter.. blir väl inte mycke mer än tråkrecovery

final edit. luren rensad.. recovery löste de

Last edited: 1 apr 2012
  3. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    682
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Nån app måste ha slukat mycket.. har du ingen aning om vad det kan ha varit?

4. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Är ju ett generellt problem med Desire. Har för mig att jag läste att mailappen (en gmail) är en stor bov i dramat och på något vis läcker minne. Sedan fylls det ju på med cache hela tiden, så minnet sjunker med tiden.

Om du har root kan du köra med någon typ av cache-cleaner typ Quick System Info. Brukar använda den för att rensa cache lite då och då.

5. pollo

pollo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Idag helt plötsligt fick jag samma problem: slut på interna minnet, kvar 40kb.

jag har haft CM 7.1 och har använt APP2SD i kanske 8 månader utan problem. Men idag utan att jag gjorde nåt så fick jag varningen om minnet ...konstigt ju, jag hade ca 35 MB kvar.

Då bestämde jag mig att uppgradera till CM 7.2.0 RC1 och det gick som smör, inga problem.....det tog kanske en halvtimme så, utan att ha installerat nåt, fick jag varningen om minnet igen :(

Återställde en 2 månader gammal backUP och yes.......det tog inte lång tid att jag fick samma varningen igen... för lite intern minne!!! :(

Virus??? Hårdavara fel...??

HJÄLP