Internal Memory/Storage

Diskussion i 'Xperia X8' startad av MrMör, 17 feb 2011.

1. MrMör

MrMör Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vad är det för skillnad på internal memory och internal storage?

Jag antar att internal storage har att göra med hur mycke plats jag har kvar att utnyttja till appar m.m.. mrn vad är då memory?

Jag har 24mb internal memory kvar nu, känns inte som så mycket? Hur gör man för att få mer? om det ens behövs :)

2. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Är inte riktigt säker men tror att det är RAM minnet :P

3. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Som jag förstår det finns det tre "minnen" på android telefoner:

A) SD Card, ett löstagbart flash-minne, 2GB kommer med X8:an, används för lagring av bilder, video mm.

B) Internal phone storage, fast monterat flash-minne, 212MB i X8:an, används för lagring av operativsystemet (android) och appar

C) RAM, fast monterad RAM minne, används när appar körs. Raderas när telefonen stängs av.

Ibland kallas den del av B) ovan som lagrar operativsystemet (felaktigt) för "ROM" vilket kan vara förvirrande.

En svaghet med X8:an är, som du har märkt, att den har lite "Internal phone storage". Om du är beredd att mecka en hel del med din telefon så kan detta lösas med "App2SD", dvs att appar även kan installeras på SD-kortet. Se (lång) tråd under X10 mini forumet här på Swedroid.

Ett tips: om du ser en varning för att lagringsutrymmet börjar ta slut - avinstallera appar direkt, telefonen kan inte ta emot SMS/MMS med lite minne. Ca 10MB måste alltid vara ledigt.