Problem: Internet fungerar inte trots full täckning

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av larsson_emil, 7 jun 2012.

1. larsson_emil

larsson_emil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Givetvis har jag stängt av 4g. Har den bara inställd på 3g nu för tiden då den skiten inte fungerar.

har också problem med att den bryter samtal mm imellanåt.

Vissa dagar fungerar telefonen klockrent. Men det e dagar som denna då den e helt värdelös.

Internet fungerar bara ibland. Har precis startat om telefonen och internet fungerade 2 minuter och nu e den helt död. Det går att ringa iaf.

Högst upp finns det en liten ikon där det står 3g och ibland H+. När jag surfar går den över till H+ Varför???

Nån mer som är trött på samsung och tele2???

2. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

H+ är högre surfhastighet även kallad hspda/hsdpa+ dvs turbo 3g och används bara såklart när telefonen kommunicerar med datatrafik! annars vilar den i "3G" läge som är ca 300kb/s tror jag! en fråga vad haru för apn inställningar? kolla mitt tråd lite längre när där jag efterfrågar om det och byt apn inställningar till det o se om det blir bättre

edit: länk https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=74758

alternativt be om ett nytt simkort då du kanske inte har en 4g aktiverat simkort som ja tror krävs även om du just stängt av LTE chippet genom 2263 antar jag då!

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Last edited: 8 jun 2012
  3. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kör oxå med 3g o när jag surfar slår jag på wifi men stänger av de när jag inte använder det, när jag e ute o ska surfa sätter jag på 4g. Ibland går den oxå över till H++.

Jag e inte tröt på samsung eller tele 2, det e ju telefonen som e ostabil med 4g, ser inte riktigt som att de e tele 2 :s fel, hade en samsung mini innan o de va inga problem med den som det e med denna.