Internet hatighet wifi och 3G

Diskussion i 'Hero' startad av Degauss, 16 feb 2010.

1. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Jag kan inte nå hastigheter över 3mbs på min hero, oavsett om det är wifi eller 3G uppkoppling.

Jag har 24/10mbs hemma och det funker bra när jag mäter med bärbar datorn. På 3G har jag bara tillgång till 3G hastigheter dvs 350 kbs så det är ok.

Men varför kommer jag inte upp i högre hastigheter via wifi med Hero? Någon annan med liknande erfarenhet?

2. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tyvärr blir det inte bättre än så, även om telefonen har 54 Mbit /s WLAN stöd så kommer man aldrig i närheten av den hastigheten, antagligen på grund av en "dåligt" optimerad IP stack i telefonen.

Jag har själv 100 Mbit/s hemma och når ca 5 Mbit/s i throughput på min HTC Magic över WLAN jämfört med ca 20 Mbit/s på en laptop över wlan.

Dock så får jag faktiskt upp mot 10 Mbit/s på min Milestone vilket man antagligen får tacka den bättre hårdvaran för.

// SUzpel

3. Foffe

Foffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Blir lika för mig, 3mbit ner och 1mbit upp både via WiFi och 3g. Men använder jag heron som modem till en bärbar dator kommer jag upp i 6mbit ner och 1mbit upp, det är begränsningen från telia om jag minns rätt.

4. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Ungefär samma här.
    Men jag undrar om inte speedtest servrarna begränsar ibland.
    Sist jag testade fick jag nästan exakt samma värden både på 3g o Wifi (2/0,7), och jag har 10/10 hemma. Men jag har vid andra tillfällen kunnat få upp till 4Mbit över 3g.

5. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    hmm....undrar om speedtest och bredbandskollen använder ett "mobil" version av testerna, där begränsningen ligger i testet avsett för mobiler?