Internet och batteritid

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av mackelitow, 8 sept 2010.

1. mackelitow

mackelitow Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare har haft xperia mini pro nu ett tag riktigt nöjd med den klarar det mesta. Men Idag kom jag på internet radio buggar fan aldrig lr nå och man kan lyssna på vad fan man vill:) MEN mitt problem är att 3G internet drar så fruktansvärt mycket batteri. Vadfan äre för skit 10 minuter typ 5-6% borta
    Någon som kan nå tips eller något?
    Har sänkt skärm ljus osv det man kan imo

33% Telefonen är inaktiv
    22% Mobilens viloläge
    21% Skärm
    11% Android system

5 h 44 m 39s

det var idag jag kom på med internet och radio så testade det är väll dära mitt android system har dragit iväg.
    Kör även med ADW launcher.

Fattar inte varför man gör en telefon som man knappt kan surfa med.
    För själva laddningen gör man ju alltid så man får den full men tänker på skolan sen ska man dra o göra något inte tillgänglig till laddare då är man tom på batteri..

Ajja tackar för svar!

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Streama radio över internet har jag bara sporadiskt testat korta stunder, så hur mycket det drar kan jag inte uttala mig om. Har du testat att streama med GSM only istället för 3G (vet inte riktigt hur hög hastighet du behöver för internet radio) ?

3. mackelitow

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja det kan jag ju testa. men jaa fan borde dom inte fixa till batterierna eller något någon gång? fan mycke internet mobil med timescape osv men går knapt att surfa utan att man sak bli utan batteri

4. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

hur länge har du haft den? om du har nyskaffat den blir batteriet bättre efter en vecka el 2:cool: sen kan man inte ha så höga krav på en så liten mobil (liten telefon, litet batteri).. min klarar sej precis över dagen om jag sitter och spelar och surfar mycket

5. mackelitow

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja precis men haft den sen sommras så men jaha okej ajja men då äre väll bara att bita ihop:P bara att ha laddaren i väskan eller någert:P