Internet-uppkoppling ifrån router till telefon, sen via telefon till dator wifi / usb

Discussion in 'Xiaomi - Allmänt' started by Megaphoner, Nov 26, 2020.

1. Megaphoner

Megaphoner Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan :)

-angående Redmi 7A

(Ni får ursäkta att jag inte kan fackspråket ang detta)

Som ett sk "tekniskt experiment" skulle jag vilja veta =

- Ifall du har en modern android med noll GB i surf. Dvs det finns inte nån kbit kvar i telefonenn för surf så du kan inte surfa med mobilens gb.

- Sen har du en router i samma rum med xxx GB utrymme i surf.

Nu vill jag göra en "specialare" så jag kopplar routerns internetuppkoppling till min mobil vilket är ju fullt möjligt (kanske via wifi), men jag vill sen "parkoppla - seriekoppla" mobilens internetuppkoppling (ifrån routern) till min PC så jag surfar på min PC genom mobilen?

Hoppas det där vart begripligt?

Poängen är att mobilens namn (nätverksuppkoppling ska dyka upp i listan då) på dataskärmen, och att jag ska kunna koppla upp mig på mobilen i den listan fast telefonen har ju noll GB internt sparat. Och all utgående datasurf-trafik registeras precis som jag skulle surfa med mobilens specifikationer och ip nummer etc kännetecken, istället för routerns egenskaper

Är det möjligt ? Och ifall det är möjligt, är det bökigt att få till ?
    Och hur gör man isf ?

Såklart, menyers namn, system och funktioner skiljer ju sig åt emellan telefonmärken som innebär samma sak eller att det inte finns på vissa modeller och likaså för routrar, men generellt, hur ställer man in det, om det går ?

Mvh K

Windows 10

2. Megaphoner

Megaphoner Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hotspot / nätdelning / internetdelning i mitt fall via wifi / bluetooth / usb etc

"internet connect mobile phone too pc with wifi"

Risken är iaf överhängande att jag måste ändra nåt i datorn (nätverket) genom att koppla min telefon först till datorn via usb /delning eller bluetooth och skriva in nåt å spara, ev tanka ner nån speciell extern app i telefonen och PCn. Kanske tom ändra i router inställningar ? Tror att det defiintivt funkar men sen finns det lättare och svårare metoder, där dom lättare kan man inte alls använda i mitt fall, det är därför jag är här, ni är ju experterna

https://www.vpnuniversity.com/tutorial/how-to-share-unlimited...

Mobilen är iaf Xiaomi Redmi 7A (32GB) Svart , sen windows 10, router tele 2 mini

Man kan kanske säga att det ska funka som en "wifi repeter" kanske? fast på nära håll, men där det ska synas som jag bara surfar med mobilens hela ip adress för dom som vill och kan kolla upp det vem som surfar, såklart surfar jag via routern och har noll GB på telefonen som sagt, men det är telefonen som är "hotspot" alltså PCns internetuppkoppling

3. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det här är inte möjligt eftersom du ändå vill att trafiken ska gå ut genom routern. Routern blir din anslutning till internet och det är dess IP-adress som kommer att synas utåt (om du inte använder någon VPN-tjänst).