Internetdelning på mac(osx 10.6)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mufty, 16 juni 2010.

1. mufty

mufty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Ber om ursäkt om det redan finns en tråd, sökte i det hastigaste och hittade inget.

Det är så att jag jobbar som återförsäljare av hemelektronik och har fått ett riktigt sjysst erbjudande på en macbook pro 13".

Jag måste mer eller mindre bestmma mig idag och det jag MÅSTE veta är om internetdelningen från min Desire fungerar med mac? Jag försökte plugga in den och köra intenetdelning men då ville datorn ha inställningar som liknade dial-up inställningar. Någon som har koll (gärna så snabbt som möjligt)?

2. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Från vad jag testat med min MacBook så fungerar ej HTC's USB-tethering i Sense med Mac utan du behöver använda ex. PdaNet som har en mac-klient (och troligtvis också betala för den på deras sida för att kunna surfa på https).

3. mufty

mufty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

med andra ord dela ut telefonens nät över wlan?
    Skulle verkligen vilja köra över USB, ingen annan som har en lösning?

Edit: Läste mer nogrannt och med PdaNet borde det alltå fungera att köra över USB, det enda som förvirrar mig nu är följande: "Network traffics on the Mac will go through PdaNet only if your system does not have other connectivities." Vad betyder det?

Last edited: 16 juni 2010
  4. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Pdanet fungerar grymt till min macbook! Rekommenderas starkt!

Om du är ansluten till ett wlan med macbooken så kommer inte pdanet användas, utan bara om din macbook inte är ansluten till ngt annat nätverk. Du kan alltså stänga av wlanet på datorn och enbart köra me USB via pdanet...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. mufty

mufty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har tagit hem macbooken och fått igång pdaNet, fungerar som en dröm, precis lika bra som med vanliga internetdelningen bara att man har en app i Desiren och motsvarande mjukvara i Macen. De skriver utförligt på hemsidan hur man skall gå tillväga och det är GRATIS! (om man inte vill kunna gå in på secure websites efter att trial perioden gått ut, då kostar det 19$. Värt det!)