Internminne och androids egenheter?

Diskussion i 'Allmänt' startad av signoc, 17 dec 2010.

1. signoc

signoc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min gamla iPhone 3G är trött, så jag försöker öka på min kunskap om Android innan jag köper nästa lur.

Funderar skarpt på att köpa en billigare lur i stil med LG Optimus One, för att doppa fötterna innan dual-core alternativ finns på marknaden.

Efter att ha läst runt lite har jag förstått det som att från och med Android 2.2 kan man flytta apps till SD-kort. Men att installationen sker i internminnet från början? Kan man hoppa internminnet och installera direkt till SD-kortet utan att behöva göra något special?

T.ex LG-luren ovan skulle i så fall inte kunna installera en app större än 170 mb trots att man har lagringsutrymme på ett SD-kort. Känns lite konstigt på nåt sätt men när man läser lite här och där så får man lätt den uppfattningen.

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Man installerar på det interna minnet först. Men det är inga problem eftersom apparna inte är så stora. Spel med mycket data laddar ofta ner det separat till sdkortet första gången man startar det.

Men visst, mer internt minne är väl alltid bättre. Är ju skönt att slippa flytta saker till sdkortet så ofta. :)

3. signoc

signoc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lustigt nog tänkte jag i de banorna.. att appar med mycket data ladda ner det efteråt. Hos iPhone finns det relativt många större spel och där är datat inbakat från början.

Tack för svaret!

real843 gillar detta.
  4. agakhan

agakhan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Appel-Inte alla Appar kan flyttas till SD-kortet!!!!!!!!!!!!!

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nänä. Men många och fler blir det, och en del man inte kan flytta är ju sådana för att det skulle orsaka buggighet eller prestandaproblem om det gick att flytta dem.

Jag har iaf inget problem med utrymmet. Har iofs bara appar installerade som jag använder.