Internminne på 5GB, luren är oanvändbar!

Diskussion i 'Honor allmänt' startad av Thomas89, 12 jun 2016.

1. Thomas89

Thomas89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hejsan !

Har en Huawei Honor 4X med Android 6 och ett SD Kort på 32GB men dock endast 4,80GB tintegrera lagringsutrymme som man kommer åt (8GB egentligen,men operativsystem etc käkar ju upp sin del av kakan)..

Detta gör luren oanvändbar då många program inte går att installera / flytta till SD Kortet, och bara genom att ha dom mest basic apparna installerade så fylls det integrerade lagringsutrymmet snabbt upp och man kan inte längre verken installera nya appar eller uppdatera befintliga appar då det krävs minst 500mb Free space ifrån det integrerade lagringsutrymmet..

Telefonen blir helt oanvändbar tack vare detta, har närmare 25GB ledigt på minneskortet, men det gör ju ingen skillnad tyvärr....

Finns det NÅGOT SÄTT att få appar att installera DIREKT på Minneskortet (utan att gå via det interna lagringsutrymmet)?

Min telefon är ej rootad, men skulle det finnas möjligheter där så är det inget jag backar för!

Vore så enormt tacksam för hjälp med detta ,så man kan ha något mer installerat förutom FB, bank och bankid typ

2. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Android 6.x har stöd för att utöka interna lagringen genom att använda ett sd-kort.
    Om EMUI 4 har stöd för detta vet jag inte, men antar det(Förutsätter att du uppdaterat telefonen med senaste mjukvaran)...Då hittar du inställningen under: Inställningar - Lagring - SD kort. Där heter alternativet nåt i stil med "Formatera som intern lagring".

Detta medför att allt innehåll på SD kortet kommer raderas. Resultatet blir att du inte har 2 separata lagringsplatser (Interminne+sd kort), utan allt blir sammanslaget som internminne.

3. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

1) Systemåterställ telefonen
    2) Välj SD kort som standardminne. Då hamnar downloads och de flesta program automatiskt på SD kortet.

Hade Honor 4x tidigare och hade inte några problem med utrymmet tack vare den funktionen.

bvb gillar detta.