Internminnet verkar lite??

Diskussion i 'Hero' startad av outlaw_82, 10 december 2009.

1. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sitter å söker efter ett minneskort, och då kom jag in på att kolla mitt internminne. Usefulswitchers säger att det endast ligger på 165mb, varav endast 92 finns kvar att nyttja.

Vad hände med dom där 512 då? Har läst att 150-200 används till os:et, men endå blir det juh endel över väll? Känns som man blivit lite blåst på nått sätt.

2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

http://en.wikipedia.org/wiki/Htc_hero#Specifications

288Mb RAM

Och sen vette katten om du behöver bekymra dig om RAM på en mobiltelefon annat än att t.ex. använda en taskmanager och stänga ner lite appar nån gång om luren känns slö - men meningarna går isär om ens det behövs - oavsett vilket så har du inte 512Mb RAM iaf...

ROM har du däremot 512Mb, men där har du ju mest app's & OS, radiobiten o.s.v. och det lär du aldrig märka av, speciellt inte om du tänkte köra t.ex. A2SD - såg att du ville ha info om minneskort i annan tråd, hehe...

3. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för den infon :) var precis vad ja behövde för att kunna sova gott om nätterna igen :). vad jag fattat så funkar inte A2SD än va? speciellt inte på en o-rootad lur.? Går bara säkerhetskopiera apk filerna.