Intlo.com, juks med pris?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Prompel, 18 dec 2010.

1. Prompel

Prompel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg lurer på å bestille fra Intlo.com, men det er noe merkelig med prisene der.

Nexus S koster $579,00. Men flere av opsjonene på siden er umulig å velge bort. Minne: 16GB (+$49,99). Internationell Adapter: Europe (+$24,99).

Med andre ord er det umulig å kjøpe telefonen for mindre enn $653,98 selv om prisen er satt til $579,00.

Telefonen har 16GB minne, jeg trenger ikke 16GB ekstra. Hvorfor er det en opsjon? Og telefonen blir vel levert med strømadapter i esken uansett?

Jeg har sendt en email til dem og venter på svar.

2. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel, har vi andra el-uttag här i Sverige gentemot USA. Någon som kan verifiera?

Däremot är 16GB-tillvalet helt bisarrt, och säkerligen bara ett sätt för dom att få trissa upp priset. Det ska bli intressant att läsa vad dom svarar!

3. Prompel

Prompel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Optionerna på intl.com är bara ett simpelt försäjlningstrick.. De vill få de att se ut som att man gör ett val som motiverar deras prispålägg. Det enda de vill är att tjäna pengar på utländska köpare. Intlo säljer inte telefonen för $579 utan de säljer den för $684+frakt.

Att tvingas betala $25 för en laddare är sjukt överpris. Det roliga är ju att trots att ett ingår en amerikansk laddare kan man välja det som tillval. Antagligen skickar de inte med någon alls då.

Prisfusk är sådana saker som gör att jag skulle bojkotta intlo direkt. Skitbutik. Spott och tve!

SgtDarwin gillar detta.
  5. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Mm, lutar åt BundleBox...

6. Freejack4051

Freejack4051 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Så Intlo.com skall inte tjäna något på denna affär? visst vore världen fantastisk då...

Jag valde Intlo.com för att jag ville ha direkt... och den är just nu i Danmark, så på måndag :-) riktigt bra jobbat Intlo!

Jag betalar gärna 500 kr mer för att veta att jag har denna ASAP. :-)

Trevlig kväll!

7. Prompel

Prompel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Intlo.com må gjerne tjene på handelen, jeg har absolutt ingen problemer med det.

Men hvis prisen er $653,98, så synes jeg de kan være så ærlige at de oppgir prisen til $653,98, og ikke påstå at prisen er $579+$49,99+$24,99.

Hadde Intlo.com vært ærlige og up-front med den egentlige prisen, så hadde jeg handlet der.

$49,99 for 16GB minne? Ja, telefonen har 16GB minne, må jeg virkelig betale ekstra for det? Hvis jeg ikke betaler for det, blir telefonen åpnet og internminnet fjernet?

8. Freejack4051

Freejack4051 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Jo, det håller jag helt med om, man kunde göra detta "snyggare"...