... Nu verkar samtliga hero forum (xda, modaco, swedroid) ha hämtat sig från dom aktiva dagarna som kom under hero'ns froyo intåg... Det råder ett vakum, lik den innan 2.1 kom. Vad har vi nu hero ägarare att vänta oss? Det har ju spekulerats en hel del kring att det skall vara möjligt att porta legends 2.2 när den nu kommer. Är detta möjligt? Skall bli intressant att se hur länge hero'n hänger med i android utvecklingen. Tycker den fungerar klanderfritt på de 2.2 rom'ar som kommit hittils. Intressanta tider..
Jag har mer förhoppning om att porta Wildfire då den besitter samma CPU. Däremot tror jag den har mer minne så inte helt omöjligt att Heron chokar totalt av den.
Samma CPU är den inte väl inte? bara samma hastighet.. Troligare med legend eftersom den kör samma upplösning
jag letar iaf efter en uppgradering, kommer bli intressant att se vad desire hd presterar och vad det kommer för telefoner med nVidias Tegra2 chipset... spännande vinter ja!
Där ser man! Den sitter ju dock på ett annat chipset med bättre stöd för OpenGL etc. så utöver just hastigheten på beräkningar så är det nog inte mycket mer likheter än med andra..
Det finns ju ett par 2.2 rommar för våran hjälte ute för tillfället, men de är kanske inte direkt vardagsdugliga för tillfället. Men en eventuell portning av legend skulle nog gå att få till ganska bra om man tänker på 2.1 portarna från legend till hjälte
Vi får allt hoppas sen går det rykten om att wildfire kommer få 2.2, är osäker på om det stämmer men om den gör det borde det inte heller vara så svårt att få en port till hjälten då de har liknande hårdvara
Trodde officiellt HTC sagt att alla telefoner som släpptes 2010 skulle få froyo? Själv har jag siktet instället på Desire Z, då jag har fullständigt tröttnat på touchtangentbord. Ryktas dock om att det är gummiknappar vilket känns tattigt jämfört med X10 mini pros hårdplatstangenter (som är extremt trevliga) men den har för liten skärm.
Japp, om det inte vore för eldsjälar som elelinux, benham mm, så hade man nog letat sig efter ny hårdvara för länge sedan. Kör också elelinux 2.2 rom till vardags. Och hans nya special edition version är über grym! Frågan är dock. Har vi krämat ur det som går i heron's hårdvara, eller går det gå ett steg längre? För mig känns inget omöjligt, vem kunde tro att man kunde göra phong-shading effekter på en c64 (1 Mhz) för 15 år sedan?
Ja det börjar snart ta slut på orken i våra hjältar ev en 2.6.34 kernel då kan vi leva kvar ett tag till men det största problemet är för lite ram i hjälten. Har sett en del trådar ang flytta det mesta av systemet till sd-kortet den vägen frigöra mer utrymme,om man kunde få swap att fungera bättre då kan man den vägen utan problem dubbla sitt minne. Men men vi får se var vi hamnar,när sence 2.2 kommer till legenden lr wildfire då kommar jag porta över iaf. Satt själv och lurade på att köpa en nyare lur men ser ingen anledning till det nu i dagsläget när det fungerar så bra som det gör med froyo trots allt.
Har en SGS och en Iphone, men Heron är den lur som jag väljer först. Mycket tack vare eminenta ROMar från elelinux, men även för det perfekta formatet.
Det finns en version från Kina med 2.2 till Wildfire nu Vet inte om det är värt att porta, den kanske bara innehåller kinesiska? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=793167