Intressekoll: Android-dekorer (skuren kvalitetsvinyl)

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av SuperMatz, 29 sept 2010.

?

Hur intresserad är du av Android-dekorer?

Poll closed 31 mar 2011.
  1. Räkna med mig!

10 röst(er)
    71,4%
  2. Lite dyrt, men intressant!

2 röst(er)
    14,3%
  3. Har egna idéer till dekor! (Hör av dig!)

1 röst(er)
    7,1%
  4. Kommer skicka egen idé till dekor!

0 röst(er)
    0,0%
  5. Vill beställa ett antal till egen försäljning (företag)!

0 röst(er)
    0,0%
  6. Force Close! I'm out!

1 röst(er)
    7,1%
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. SuperMatz

SuperMatz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en firma som heter XProfil och som sysslar med bl.a. design och reklam. Dessutom är jag totalt såld på Android (är inne på min andra HTC) och vill gärna visa vad mitt hjärta bankar för.

Vi hade en bit grön folie (något mörkare än Android-"original", men skitsnygg även på ljust underlag) över efter ett kundprojekt så jag ritade några olika designer och tillverkade ett par Android-dekorer, lite på skoj, som jag klistrade på datorn och firmabilen. Det blev rätt kaxigt om jag får säga det själv!

Så, varför inte dela med mig av detta till andra Android-frälsta om intresse finns?
    Det är inte lönsamt för en firma att göra små specialjobb som dessa, men det är roligt och värt det när det är något man brinner för (håller på att lära mig att programmera för Android). Så länge det finns tid över och någon uppskattar det så är jag beredd att göra lite dekorer till (förmodligen under) självkostnadspris.

Det är inga vanliga dekaler med tryck på vit bakgrund utan riktiga dekorer som skurits eller stansats ur en solid vinylfolie av högsta kvalitet (10-årig). Sitter som berget på släta och rena underlag (används till bildekorer och skyltar)!

Bilden nedan är en liten översikt över de varianter jag ritat. Alla utgår, mer eller mindre, från Android-originalet. Dock har jag bara några få provex. av 4 olika modeller som jag kan sälja till den som har ett trängande behov.

Vi har gjort en enkel presentationssida (klicka på denna länk) där du kan anmäla intresse eller till och med komma med förslag på en helt egen design!
    Skicka gärna en intresseanmälan via hemsidan (PM är ok) eller rösta direkt i detta ämne!
    Jag är vuxen och tål både ris och ros. ;)

Fick en fin bild från en person som klistrat en av mina dekorer på insidan av toa-locket! Rolig och effektfull idé!

Last edited: 5 nov 2010
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Klockrent! Om jag nu hade något att sätta dem på själv. Tvivlar på att sambon tillåter mig att sätta på en Gents 'n Ladies på toadörren :P

3. SuperMatz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte kan hon väl ha invändningar mot ett sådant inredningstips?
    Annars kan man dela på den dekoren, en till dig o en till kakan. :)

4. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Snyggt och frestande. Kan eventuellt slänga iväg en beställning en två någon gång. Eventuellt.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Kanske går att övertala. Fick ju henne att köpa en Legend efter hennes SE sa upp sig. Så nu har hon ju redan hoppat på rätt tåg :P. Fast jag vill hellre ha en whiteboard-tavla någonstans så jag kan skriva upp viktiga saker... Lite glömsk.

6. SuperMatz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite off topic men om ni båda har Android så har ni ju möjlighet att boka hela era liv i Google-kalendern med påminnelser och allt. Våra jobbscheman, födelsedagar, dagishämtningar, F-skattinbetalningar, ja allt delas och det plingar och plongar så skönt hela tiden. :)
    Annars får vi fixa en enorm Android-dekor åt er. Det går nämligen bra att rita med whiteboard-pennor på vinylen, tror jag (ska testa). En ny produktidé är född! ;)

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Vill köpa någon bara för att. Bränna lite pengar på onödiga saker :P. Så svårt att bestämma vilken bara. Kommer nog till mig till helgen. Lite sugen på flera mindre vanliga figurer. Inte den minsta utan mindre. Är det möjligt?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

8. SuperMatz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är genomförbart, bara den inte blir allt för liten. Hade planer på att göra mini-droidar men då antennerna på droiden är väldigt tunna så kan jag inte bara skala ner den. Men, jag tror att det blir bra även om man gör antennerna lite "fetare".

Hur liten hade du tänkt dig?

Prismässigt kanske det blir 2st för 30,- och 4st för 50,- eller något i den stilen.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Vet inte. Kanske dryga hälften om den minsta. Så kring 30-35x40-45 eller vad som passar. Kanske drar ihop en beställning i helgen :P.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. SuperMatz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fixar vi nog. Du är välkommen!

11. SuperMatz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har på förfrågan lagt upp ett par nya storlekar av de små gröna robotarna:
    2- & 4-pack av "Mini Droid" (33x39mm) samt 2- & 4-pack av "Micro Droid" (22x26mm). Perfekta för att klistra på mobilen!

Jättestort drag efter de övriga droidarna så de börjar ta slut. Begränsat antal även på de nya.

Först till kvarn!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.