intryck av nya modeller

Discussion in 'Allmänt' started by wmb, Apr 22, 2010.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Idag var jag förbi mediamarkt och klämde lite (har en Hero idag)

X10: kändes småklumpig, omständig, relativt laggig speciellt jämfört med Desire

x10 mini: har bara sett genom monter. Men hur ska man kunna använda den lilla skärmen till touch. SMS måste bli en mardröm? Den var GRYMT liten för övrigt.

Legend: Trevligt intryck, massiv känsla av kvalitet, ändå tills man tryckte på en av de asfula plastknapparna något satt dit. Hur tänkte man där?

Desire: Har pillat någon timme totalt. Allt funkar, skön i handen, snabbast av de jag provat och helt perfekt storlek på skärm.

Sen pillade jag på Vivaz och Satio (igen). Dom känns totalt stenålder jämfört med t.om Hero. Kommer nog aldrig kunna byta till en "vanlig" mobil igen med symbian eller liknande.

Detta är ju knappast ett test, bara lite åsikter såhär på torsdagskvällen

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tyckte också att X10 kändes halvlaggig vilket förvånar mig som kör Hero med originalrom. Vet inte om det var lagg eller om den bara är så? Allmänt ryckig men konstant på samma sätt hela tiden så den ska nog vara så... Desire flöt på fint:) Frugan har en legend & jag ska erkänna att jag inte reagerat negativt på knapparna men helt klart så är desires metallknappar att föredra i känsla.

3. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Angående Legend:
    Visst, man kanske skulle ersatt plastknapparna med något annat? Men vad? Touchknappar går ju, men då tycker jag att det är bättre med "vanliga" knappar där faktiskt.

Men det är roligt när du skriver att allt är bra på Desire, men hänger upp dig på lite plast på Legenden. Vad var det nu Desiren är gjord av? :D

Men sen verkar det även skilja grymt mycket på kvalitet på plastknapparna på Legenden. Vissa knakar å smäller när man trycker på dom. På min telefon gör dom inte ifrån sig speciellt mycket ljud. Å då blir dom rätt diskreta där dom sitter. Men det är ju min åsikt iaf.

Men jag kan hålla med dig om att båda telefonerna verkar bra. Jag måste ta å kolla på Desiren i verkligeten. Har ju faktiskt inte gjort det än.

HTC Desire och Legend måste ju vara dom 2 bästa Android mobilerna på marknaden enligt mitt tycke iaf. Även fast jag personligen gillar Legenden mer. Efter mina behov av telefon. Visst, Desire har bättre hårdvara. Men, i slutet av året är nog den hårdvaran också gammal. Å jag tror Legenden kan hålla med rätt länge också, visst. Desire längre. Men frågan är hur mycket längre?

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Metallknappar skulle de va :)

Grymt fin lur annars, köpte en åt frugan förra veckan.

Desiren gav ett riktigt bra kvalitetsintryck trots sin plastkropp & storleksskillnaden jämtemot Legend var förvånansvärt liten i realiteten.

Tycker dock att Legenden är ett mycket gott val för den som inte ser sig ha behov av Desirens extrakraft & vill ha en förbaskat stilig lur!

5. wmb

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    NoNajme:

Alltså, det handlar om ett helhetsintryck :) Desire är ju byggd efter ett helhetskoncept med plast (mer så iaf).

Legend är ju sjukt nice att titta på, sen plötsligt så kom det 4st vingliga plastknappar mitt i den känslan.

Desire är mer tvärt om. "Jaha, gjord av plast, men fan så sjysst den känns ändå"

Är du med? :)

Dock så hade Legend defenitivt inte något övertag jmf. med SenseHero 1.6 på min Hero. Vågar nästan påstå att min Hero är snabbare det lilla jag provade. Givetvis bara med denna kombo.

6. wmb

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Det har du rätt i. Det var samma "lagg-känsla" hela tiden. Ungefär som om det ska vara så. Kanske är skärmen som alla pratar om man reagerar på.

7. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fliker in om X10-mini, den hade inte standard software-tangentbordet när jag lekte med den. Det var om jag minns rätt samma uppsättning som det finns på "vanliga" telefoner. Gick faktiskt väldigt smidigt att skriva på och jag blev positivt överraskad av den telefonen.

8. wmb

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Okej. Ja jag har ju inte pillat på den, bara sett.

Hoppas det bli bra iaf :)