Tänkte jag skulle dela med mig lite av mina första intryck av min Pixel 2 XL 64 GB Just Black (tillverkad Nov 8). Fick den i går kväll så har långt i från hunnit testa allt men det som diskuterats så intensivt kring denna tänkte jag gå igenom.
Undrar ni över något hjälper jag gärna till och svarar - hade själv ångest modell värre innan jag fick hem denna 
Skärmen
Jag var grymt orolig för detta och egentligen inställd på att skicka tillbaka telefonen redan innan jag fått den. Men eftersom den är så klockren i övrigt tog jag en chansning. Min telefon blir ganska snabbt (vid liten vinkling) svagt blå. Man kan se att det sprider sig från överkanten och nedåt över telefonen när jag vinklar toppen av telefonen bort från mig. Naturligtvis är det lite störigt och något jag skulle vilja varit utan men jag tycker faktiskt att det är så svagt blått och det blir inte starkare desto mer jag vinklar. Det håller sig likadant. Jag använde telefonen i går kväll och nu på morgonen och tycker det är så lite att jag känner mig nöjd och behåller telefonen. Grynigheten finns där, på vit bakgrund kan jag se en väldigt svag pappersstruktur men då måste jag nästan trycka näsan emot. Ingen stor grej.
Byggkvalitén
Helt fantastisk, hela telefonen utstrålar kvalité och den är dessutom riktigt snygg vilket jag inte riktigt tycker framgår i videos. Lite tjocka kanter på sidorna men det gör ju också att man förhoppningsvis inte kommer emot dom oavsiktligt när man scrollar. Kanterna ovan och under är mindre än vad jag upplevt dem på videos.
Fingertryckssensorn
Detta är det som fungerat sämst för mig. Försökte sätta upp den med mitt pekfinger och fick göra många försök innan den registrerade mitt finger, höll nog på 5 minuter innan jag lyckades slutföra processen. Dock är den, när jag väl fick den konfigurerad, snabb. Nästan för snabb då jag ibland lägger fingret lite snett och inte hinner justera det innan jag får meddelande om att fingret inte kändes igen. Träffar jag sensorn rätt så låser den upp 9 gånger av 10.
Batteritiden
Lekte med den i går kväll. Visserligen inte med SIM-kort i men att installera appar är ju ganska batterikrävande. hade SOT på över tre timmar och tappade ca 35 batteri. Kändes galet bra men återstår att se när allt är installerad och SIM-kortet är i men känslan är riktigt bra.
Övrigt
Vet inte om det är för att det är en större skärm än min förra men när jag "tapar" på skärmen så låter det lite, nästan ett lite ihåligt ljud. Svårt att beskriva men kanske har att göra med att skärmen är större och att den skapar någon slags resonans. Edit:
@bernard var betydligt bättre än mig på att beskriva detta ser jag nu. Stör mig på det men det är så otroligt lite att jag förmodligen låter det vara.
Högtalarna är bra men trodde nog de skulle vara ännu bättre. Lite burkigt ljud jämfört med min S7 som har ett klarare men klenare ljud.
Last edited: Nov 23, 2017