Diskussion: Intryck och tankar kring 1+12

Diskussion i 'OnePlus 12' startad av Mozze, 16 feb 2024.

1. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Här tänkte jag att vi kan lägga fram våra intryck och tankar.

Jag har själv haft samsung telefoner dem senaste åren och även någon Sony har det varit. Överlag är jag väldigt nöjd med denna telefon, jag var mellan oneplus12 och s24u och är glad att jag valde oneplus 12 till stordel pga storleken. S24U är verkligen klumpig i handen, det är oneplus12 också men inte på samma sätt alls.

Gillar också alla bra funktioner och extra touches som OnePlus 12 har är uppfriskande, kul med en konkurrent som höjer ribban. Är väldigt nöjd med kameran också, jag trodde att jag skulle bli besviken där men icket.

Köpte min på elgiganten en emerald 12+512.

Max 3 och flipp gillar detta.
  2. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kommer från en Sony zx3 men här är mina tidiga intryck.

Väldigt nöjd med min. Svart 16/512gb med buds pro2 från oneplus hemsida. Väldigt bra på det mesta. Fint flyt i gränssnitt. Kameran är riktigt bra, speciellt vidvinkel kameran 1x. Men även tele leverar fina bilder. Trevligt kameragränssnitt. Bildkvaliten är hög överlag. Porträttläget får man jobba lite med. Ta bild och granska då resultatet kan variera lite. Tror det är knutet till vart man lägger fokus. Tagna bilder visas i hdr vilket är najs. Känns som de siktar på att leverera bilderna så nära verkligheten som möjligt. Bra batteritid och laddar läskigt fort. Speciellt jämfört med min gamla Sony som tar 90min
    Samtalsljud är rent och fint. Musik är detaljerat och snärtigt i buds pro 2 men inte så mycket bas (än... kanske måste spelas in lite.)

Gillar att man faktiskt kan anpassa gränssnittet så pass mycket. Ikoner, text, gester, färgtema, finns hur mycket som helst om man vill.

Det är en stor mobil och rätt tung men så blir det ju med en stor skärm. Trots detta så tycker jag den är smidig i handen. Tror det beror till stor del på den böjda skärmen.

Väldigt nöjd att jag valde denna före pixel 8 eller pixel 8 pro som jag kikade på först. För mig passar oneplus 12 bättre då jag inte gillar den artificiella looken på pixel bilder. Det kan man ju fixa i efterhand om man vill med exempelvis snapseed. De inbyggda redigerings möjligheterna är riktigt kompetenta och filtren är många och fina.

Har inte stött på några större buggar än. Tiden får utvisa.

none gillar detta.
  3. Erol

Erol Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Har du provat att ställa om ljudet med equalizern till hörlurarna? Jag tycker att det gick att få till rätt skapligt med bas om man justerar lite.

Max 3 gillar detta.
  4. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo jag hittade equlisern i buds appen under bluetooth efter ett tag. Basen finns där om man vill. Men man måste höja volymen för att den skall framträda. Har ett par happy plugs air and som har grymt fint ljud men är mer bastunga. Tror den stora skillnaden är att buds pro 2 har mer exakt och mer snärtig bas. De känns mer som ett par referenslurar. Neutrala och exakta. Men med en equalizer går det att få till bra ljud.

Något som jag tyckte var bra med appen är att man kan göra en ljud profil som tar hänsyn till din hörsel. jag har själv nedsatt hörsel på höga toner. Ljudet blev riktigt bra för mig efter man gjort en profil.

Edit:
    Jag tar tillbaks det jag sagt om basen. Buds pro 2 är betydligt bättre bas. Har gjort lite tester mellan mina buds på samma låtar och vinnaren är helt klart buds pro 2 på alla fronter. Ljudet är väldigt detaljerat men ändå nära.
    Jag inbillar mig att basen blivit bättre med några dagar spelande. Kanske är inbillning men.

Last edited: 18 feb 2024
    Max 3 gillar detta.