Inwarehouse + Anovo + Desire AMOLED

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av lundstrom.emil, 26 okt 2010.

  1. lundstrom.emil

    lundstrom.emil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte 3 st HTC Desire i April/Maj och upptäckte att graden av roshet varierade kraftigt mellan samtliga 3. Skickade in dessa modeller för reperation:

    Mobil 1: Rosa skärm, trasig gummipaktning

    Mobil 2: Kraftigt rosa skärm

    Mobil 3: Blå/grön färg på skärmen + damm under skärmen.

    Bilder på hur detta varierar.

    http://cid-d4103db7a17aceb1.office....sire/IMG^_2657.JPG#resId/D4103DB7A17ACEB1!819

    1 och 2 får jag tillbaka olagade, men med repor och VOID-lappar saknas. 3 vill jag inte veta om vad de gör. :S

    3 är fortfarande på reperation sedan 2010-09-09 08:53:54 och säger Arbetet tillfälligt avbrutet

    Mailade HTC angående Rosa skärm i Maj och fick svaret
    Hej Emil Tack för att du kontaktar oss om din Desire skärm. För närvarande analyserar vi fortfarande orsaken och inte vill ta den nya telefonen ifrån dig tills vi är säkra på att vi har en fix. Det kommer att uppdateringar på vår webbplats och på sociala nätverk så snart vi har mer information. Vi förstår din frustration och vi ber om ursäkt. Vänliga hälsningar, Björn D HTC


    Så jag väntade på en uppdatering som aldrig kom, vilket jag fick veta via Inwarehouse nyligen.

    Inwarehouse tänker inte göra något angående de skador som har uppstått under reperationen och säger att de är vanligt med repor och att jag inte ska bry mig om detta. HTC tänker inte göra ett skit. Men nu ska Anvovo undersöka angående reporna + lapparna och känner att de inte tänker göra ett skit. :/

    Känns som Inwarehouse bryter mot en och en annan lag, då de säger ifrån sig ansvar och att mobilerna har varit på reperation under allt för lång tid, + inte bryr om vad som händer med kundernas ägodelar.

    Mina krav var att undersöka mobilerna för att hitta en lösning. Byts mobilerna ut om DESIRE SLCD så ska jag ha perngarna tillbaka då de inte är likvärdiga modeller eller bytas ut mot samma AMOLED version. Om de inte kunde reperas/Skärmen ska vara så kraftigt varierande så respekterar jag beslutet, men om de skadas så ska det fixas.

    Ska jag maila Samsung som tillverkar panelerna och fråga vad de säger om denna variation?
     
  2. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vänd dig i första hand till konsumentvägledare på din hemort.
    Så där ska man Fan inte bli behandlad
     
  3. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ursäkta språket, men fy fan vilken jävla soppa! Nu vet jag inte hela händelseförloppet och inte heller Anovo och HTC:s version, men det här är åt h-vete galet. Jag tycker också du ska vända dig till konsumentverket för det här är inte bra. Att efter så mkt klagomål på Anovo som kränker kunder runtom landet och vare sig HTC eller nån annan ber de dra åt h-vete är mäkta förvånande! Eller snarare pinsamt.
     
  4. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    403
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Jag vet hur det är, så jävla frusterande.

    Har varit med om något likande, skickade in min Nokia N95 till Anovo. Volymknappen på sidan av telefonen fungerade bara till att sänka volymen med ej höja. Samt handsfeen fungerade inte.

    Fick tillbaka telefonen från Anovo i en stor kartong där telefonen låg helt löst utan nått omslagspapper. Handsfreen hade dom inte brytt sig om att kolla på ens så den var fortfarande död. Volymknappen hade dom lött om så nu fungerade det att höja volymen men ej att sänka!! Men det värsta av allt var att dom inte hade monterat ihop hela telefonen utan det var en stor glipa efter ena sidan. Fy fan va glad man blir.
    Skickar iväg en telefon på service och får tillbaka den i sämre skick!

    Det var bara att skicka in igen. Efter andra försöket fixa dom felen..tyvärr hade ju telefonen redan blivit kantstött efter första sändingen.
     
  5. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Här hamnar din HTC-telefon:

    [​IMG]

    Certifikatet ISO 9001 som Anovo visar sig med, dess innebörd och betydelse:

    • Ledarskap
      [*]Kundfokus (De ignorerar kunderna, gör sönder deras telefoner etc.)
    • Processinriktning
    • Systemangreppssätt för ledning
      [*]Medarbetarnas engagemang (Reparationer utförs slarvigt, brist på kompetens (?) etc.)
    • Faktabaserade beslut
    • Ömsesidigt fördelaktiga relationer till leverantörer
      [*]Ständiga förbättringar (Företaget tar inte kundkritiken på allvar utan forsätter intala sig att de har gjort rätt medan kunden har fel.)

    Denna info är hämtad från Wikipedia. Det ironiska i allt det här är att just på de tre punkterna som är i fet stil Anovo inte uppfyller. Sen hittade jag lite mer interessant info på Anovos hemsida. Jag citerar:

    "Vi finns på fem orter i Sverige och Norge. En serviceenhet är placerad i Oslo och resterande fyra i Sverige; Kristinehamn, Västerås, Gävle och Nacka. Var och en är specialiserad på sitt produktområde. Det innebär att trasiga produkter styrs till den enhet som är mest lämpad för uppdraget. Tillsammans genomför vi imponerande 1.000.000 reparationer per år." ​

    Forsätter vidare:

    "Vårt motto är att erbjuda de bästa lösningarna och försäkra oss om att de kommer våra kunder tillgodo."​

    Hoppsan? Låter detta lite väl motsägelsefullt? Jag forsätter:

    "En viktig målsättning i vårt arbete är att lösa problem. Helst redan innan de uppstår. Att förutse var det kan gå fel och vilka konsekvenser det kan få för kunden och företaget. I praktiken innebär det att kunna branschens behov utan och innan och snabbt hitta en lösning. Målet är att bygga bort irriterande och tidsslukande avbrott hos våra kunder."​

    Så allt det jag läst på den tjusiga hemsidan är inget annat än tom skitsnack? Som många har påpekat i forumet så hamnar ALLA mobiltelefoner på våldtäktsbordet, inklusive iPhone. Vilket får mig verkligen undra varför? Finns det bara en enda reparationsfirma som specialiserar sig inom mobiltelefoni? Har Anovo missbehandlat sina kunder sedan start i början av 90-talet? Eller är det bara nu i år som de börjat med det? Och varför? Är det personalen på Nacka som gör alla dessa missar eller är det också i Kristinehamn?
     
  6. Crimzoneyed

    Crimzoneyed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hur vet man ifall det är Anovo som tillvärkat mobilen?
     
  7. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Det är inte Anovo som tillverkar mobilerna. Det är dom som lagar mobilerna.
     
  8. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag tror Plus sökte nya "uppdrag", be dem kasta mobilerna i tunnan.
    Det är fy och skam att inte Sverker är kvar....

    Som sagt, en rejält soppa. Vänd dig till KV eller maila HTC igen.
     
  9. lundstrom.emil

    lundstrom.emil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta brev fick Inwarehouse av HTC som inte tidigare har getts till mig. :/ Brevet ändrar perspektivet lite.

    AMOLED-teknik kan bete sig så här i sällsynta fall, men detta ska inte på något sätt påverka telefonens prestanda i dagligt bruk.

    Det bästa sättet att förhindra denna typ av situation är att hålla ljusstyrkan på normala nivåer. Du kan använda vårt inbyggda ljussensor för att justera ljusstyrkan genom att slå på automatisk ljusstyrka.

    Hem > Meny > Inställningar > Ljud & Display > Ljusstyrka. Kryssa i Automatisk ljusstyrka.

    Vi kan ersätta din skärm med en ny skärm om du begär det.

    Men innan du skickar in telefonen för reparation, observera att på grund av att detta är en egenskap hos AMOLED-skärmar, löses problemet inte nödvändigtvis genom att byta skärmen.

    Det finns inget sätt att garantera att den nya skärmen inte kommer att uppvisa samma symptom, eller att den inte kommer att utveckla dessa symptom i framtiden.


    Men bilderna som finns i första inlägget är med min, max och auto ljusstyrka, vilket är nästan ingen skillnad när det kommer i roshet. :/
     
  10. lundstrom.emil

    lundstrom.emil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får tillbaka pengarna för den mobil som fortfarande är på reperation sedan augusti, men de andra ska in för bedömning.

    Efter att ha varit hos Anovo, som utfärde en uppdatering av telefonerna så har det skett ett flertal spontana omstarter dagligen. Går man efter andra ägare så ska moderkorten bytas ut. :/

    Det som skall bytas ut är då.
    Skärm --> känns onormalt konstigt färg+repor från Anovo
    chassi --> reporna från Anovo
    moderkort --> för att bli av med omstarter. :/ HW fel.
     
  11. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

  12. lundstrom.emil

    lundstrom.emil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har sett länken, men rosheten varierar för kraftigt till "massiv" rosa till inget rosa (blå/grön). HTC har sagt att de byter skärm om jag vill så de får byta. Men första leveransen av HTC DESIRE (AMOLED) verkar lida av fler problem än detta. :P
     
  13. Droid75

    Droid75 Guest

    Hoppas det löser sig med de andra mobilerna.

    Anovo är totalt värdelösa och jag vägrar skicka in min mobil till dem.
    Min bror skickade in sin på lagning och fick tillbaka den utan tangentbord (!) och sen vägrade de erkänna sitt fel. Och min kompis skickade in sin mobil och fick tillbaka den efter tre månader. Hoppas att de går i konkurs eller att HTC byter reparationsfirma.
     
  14. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 129
    Mottagna gillanden:
    696
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Intressant!
    Min skärm är vit och fin men när jag lägger ett finger på skärmen för att bläddra i webbsidor eller pdf-dokument så verkar spänningen ändras och den vita bakgrunden får en lätt rosa nyans, men det försvinner så fort fingret tas bort från skärmen.
    Inget att gnälla på då det är knappt märkbart, men vet man om det så ser man det.
     
  15. lundstrom.emil

    lundstrom.emil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade onskat att det mina mobiler ar som din. :/ Men mina ar rosa och mer rosa nar man bladdrar.

    Sorry, ar pa engelsk tangentbord. :P
     
  16. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    många verkar ha haft otur :(
    min har ingen konstig färgtoning (rosa/blå)
    ingen skillnad heller om jag lägger fingret på displayen, inte heller någon skillnad om jag börjar trycka eller till och med trycker hårt.