Här hamnar din HTC-telefon:
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fimg214.imageshack.us%2Fimg214%2F3905%2Fanovohtc.jpg&hash=8f892de36cbff37df07417f9334cabe8)
Certifikatet ISO 9001 som Anovo visar sig med, dess innebörd och betydelse:
- Ledarskap
[*]Kundfokus (De ignorerar kunderna, gör sönder deras telefoner etc.)
- Processinriktning
- Systemangreppssätt för ledning
[*]Medarbetarnas engagemang (Reparationer utförs slarvigt, brist på kompetens (?) etc.)
- Faktabaserade beslut
- Ömsesidigt fördelaktiga relationer till leverantörer
[*]Ständiga förbättringar (Företaget tar inte kundkritiken på allvar utan forsätter intala sig att de har gjort rätt medan kunden har fel.)
Denna info är hämtad från Wikipedia. Det ironiska i allt det här är att just på de tre punkterna som är i fet stil Anovo inte uppfyller. Sen hittade jag lite mer interessant info på Anovos hemsida. Jag citerar:
"Vi finns på fem orter i Sverige och Norge. En serviceenhet är placerad i Oslo och resterande fyra i Sverige; Kristinehamn, Västerås, Gävle och Nacka. Var och en är specialiserad på sitt produktområde. Det innebär att trasiga produkter styrs till den enhet som är mest lämpad för uppdraget. Tillsammans genomför vi imponerande 1.000.000 reparationer per år."
Forsätter vidare:
"Vårt motto är att erbjuda de bästa lösningarna och försäkra oss om att de kommer våra kunder tillgodo."
Hoppsan? Låter detta lite väl motsägelsefullt? Jag forsätter:
"En viktig målsättning i vårt arbete är att lösa problem. Helst redan innan de uppstår. Att förutse var det kan gå fel och vilka konsekvenser det kan få för kunden och företaget. I praktiken innebär det att kunna branschens behov utan och innan och snabbt hitta en lösning. Målet är att bygga bort irriterande och tidsslukande avbrott hos våra kunder."
Så allt det jag läst på den tjusiga hemsidan är inget annat än tom skitsnack? Som många har påpekat i forumet så hamnar ALLA mobiltelefoner på våldtäktsbordet, inklusive iPhone. Vilket får mig verkligen undra varför? Finns det bara en enda reparationsfirma som specialiserar sig inom mobiltelefoni? Har Anovo missbehandlat sina kunder sedan start i början av 90-talet? Eller är det bara nu i år som de börjat med det? Och varför? Är det personalen på Nacka som gör alla dessa missar eller är det också i Kristinehamn?