IOS vs Android vs WindowsPhone -Gaming/Grafik/Utbud osv?

Diskussion i 'Off Topic' startad av infexis, 8 nov 2011.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tjena, har den senaste tiden fastnat riktigt hårt för spel i mobilen. Så nu vänder jag mig till mer kunniga inom området..vilken plattform är kung på mobilspel?
    Det som intresserar mig mest är utbud, grafik och prestanda, jag har en Galaxy S2 på CM7 och låt säga att man ställer den mot en iPhone 4s och någon super wp lur, hur ligger det till egentligen? :) Tacksam för svar.

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Om jag skall vara helt ärlig, så tycker jag iOS har bättre spelutbud vad gäller större spel såsom RPG-spel och skjut-spel.

iPhone 4S sägs ju ha 8 gånger bättre grafikchip än iPhone 4, men jag personligen skulle inte överleva med en iOS-enhet till.

EDIT: Menade såklart att 4S har 8 gånger bättre grafikchip än iPhone 4! :P

Last edited: 8 nov 2011
    infexis gillar detta.
  3. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    535
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Windows Mobile:
    Ganska dåligt spelutbud men grafiken är helt ok.
    iOs:
    Ett väldigt stort spelutbud och grafiken är ganska bra
    Android:
    Stort spelutbud med varierande grafik beroende på om du har en lowend eller highend

Sent from an unknown Android device using Tapatalk

droidbobby och infexis gillar detta.
  4. Droid113

Droid113 Guest

Fail.

onT:
    iOS har färre spel(och framförallt färre gratisspel) än Android, men många av iOS spel är av bättre kvalitet än de till Android, ex. väljer många spelproducenter av spel till konsoler och datorer att investera pengar i telefonportningar av deras spel, och allt som oftast släpps dessa till iOS. Gameloft har många bra högkvalitativa spel till Android, men dessa finns också till iOS.
    Windows Phone är istortsett uteslutet ifall du är ute efter att spela spel i första hand.
    Jag rekommenderar dig att antingen köpa en billig Android-telefon, kanske en ZTE Blade, eller att köpa en vanlig telefon(en "icke-smartphone") och en iPod Touch.

Jag skulle nog tagit det förstnämda, men jag är ju en Android-fanboy.

infexis gillar detta.